המשטרה עצרה הערב (חמישי) תושב שכונת אום טובא בירושלים בחשד למעורבות ביידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון שפעלו במקום. במקביל, תושב בית חנינא נעצר בחשד שיידה אבנים ואיים בחפץ על רכבים חולפים באזור רחוב עוזי נרקיס בבירה. 

כוחות במשטרה פעלו במספר מוקדי הפרות סדר בעוטף ובמזרח ירושלים, כשבשעות האחרונות החלו מספר הפרות סדר בגדר הביטחון של עוטף ירושלים ובמזרח העיר. כוחות המשטרה ומג״ב פועלים נגד מתפרעים שיידו אבנים, הציתו פחים וחסמו צירים. 

עימותים במחנה הפליטים שועאפט:

כמו כן, נהג אוטובוס נפצע באורח קל ונזק נגרם לרכב כתוצאה מידוי אבנים לעבר כביש עטרות. כוחות הביטחון פתחו בסריקות אחרי מיידי האבנים. קודם לכן, דובר צה"ל עדכן כי ירי בוצע לעבר מספר מחבלים שיידו אבנים לעבר הכביש סמוך לכפר סעיר, מצפון מזרח לחברון. עוד נמסר כי זוהתה פגיעה.

עימותים במחנה הפליטים שועפאט (צילום: פלאש 90)
עימותים במחנה הפליטים שועפאט (צילום: פלאש 90)

במערכת הביטחון שוב נערכים לסוף שבוע מתוח ושוב נרשמה עלייה בהיקף הפיגועים והפרות הסדר במזרח ירושלים וביהודה שומרון. עם זאת, הקריאה ל”יום זעם” ברחוב הפלסטיני בעקבות החיסול נענתה באופן חלקי מאוד, ולא נרשמו הפרות סדר יוצאות דופן.

בחמאס ביקשו למנף את מותו של תמימי ולקרוא לביצוע פיגועים נוספים. אחד מדוברי הארגון, מוחמד חמאדה, אמר: “אנחנו מצדיעים לשהיד עודאי תמימי. ההתעקשות שלו להילחם עד רגעיו האחרונים היא עדות לכך שישראל לא יכולה לעצור את צעירי ההתנגדות”. גם בג’יהאד האסלאמי קראו להמשך הפיגועים נגד ישראל, אך בשני ארגוני הטרור נמנעים בשלב הזה מלהכניס את רצועת עזה לתמונה – אם באמירות ואם באיומי ירי רקטות.

כוחות הביטחון בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות הביטחון בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות ריבוי פיגועי הירי: גנץ הורה על סגירת מעבר סאלם

בנוסף, המתיחות הביטחונית נמשכת גם בגזרה הצפונית של השומרון. שר הביטחון, בני גנץ, הורה הערב בתום הערכת מצב על סגירת מעבר סאלם לכניסת ערביי ישראל לאזור ג׳נין, החל מהערב ועד להודעה חדשה.  ההחלטה התקבלה בעקבות פיגועי הירי שבוצעו לעבר מוצב סאלם והמעבר בעת האחרונה. ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים הבהירו כי פתיחה מחודשת תיבחן במהלך השבוע הבא, בהתאם להערכת המצב במרחב.

במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי, שלושה מחבלים השליכו מטען חבלה מאולתר  וביצעו ירי לעבר הכוחות המוצבים במעבר ג’למה הסמוך לג’נין. בקרב כוחות צה”ל לא היו אומנם נפגעים, אך זה מוגדר כאירוע "לא מוצלח", מכיוון ששלושת המחבלים הצליחו להימלט מהזירה.