מבצע נרחב של צה"ל בשכם: כוח משותף של צה"ל, שב"כ וימ"מ פשט הלילה (שלישי) על דירת מסתור בקסבה של שכם, אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של ארגון "גוב האריות". במהלך הפעילות נהרגו לפחות חמישה פלסטינים ונפצעו מעל 20, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני. כמו כן, סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה כי אחד ההרוגים הוא ודיע אלחוח, אחד מבכירי ארגון "גוב האריות". במקביל, כוחות צה"ל פועלים באזור הכפר רומאנה, הסמוך לעיר ג'נין ומכתרים את ביתו של חמוש פלסטיני.

יוביל להסלמה? ארגון הטרור 'גוב האריות' קורא להמשיך ולנסות לפגוע בישראלים
בכיר ב"גוב האריות" נהרג בפיצוץ מטען שהוצמד לאופנוע שלו בשכם

בצה"ל ציינו כי תשתית הטרור שהותקפה אחראית, בין היתר, לפיגוע הירי בו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז״ל, היא זו ששילחה מחבל לפיגוע בתל אביב (שנמנע הודות לערנות שוטרים במקום) ולהנחת מטען הנפץ בתחנת הדלק בקדומים. בנוסף, התשתית ניסתה לבצע פיגוע מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד וכן אחראית להוצאת שורת פיגועי ירי במרחב העיר שכם.

בתוך כך, שר הביטחון, בני גנץ, הצהיר כי "אין ולא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים. נמשיך לפעול מול כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן שיידרש".

עוד הדגישו בצה"ל כי לאורך התקופה האחרונה, וביתר שאת בימים האחרונים, תשתית זו המשיכה לגייס, לתכנן וליזום פיגועים לעבר יעדים ישראלים. 

מוקדם יותר, מארב של סיירת גולני זיהה שני מחבלים חמושים בסמוך למוצב סאלם, אחד המחבלים ירה לעבר הכוח שהגיב בירי, ופגע בו. לאחר מכן, הכוח זיהה חמוש נוסף בצומת רומאנה, ירה, ופגע בו. באירוע נוסף שאירע בנאבי סאלח, פלסטיני השליך מטען מאולתר לעבר עמדה של צה"ל, נורה ונהרג. 

כוחות הביטחון בשכם (צילום: רשתות ערביות)
כוחות הביטחון בשכם (צילום: רשתות ערביות)

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, מסר בתגובה לפעילות: "שבחים לכוחות ימ"מ, צה"ל ושב"כ על פעולה נחושה, מקצועית ובתנאים מורכבים מאוד הלילה בשכם, שהשמידה תשתיות טרור פלסטיני ופגעה במחבלים שאחראים על פיגועים ותכננו פיגועים נוספים. מדינת ישראל תמשיך ליזום, לתקוף ולהפתיע את המחבלים - אלו שמבצעים ואלו ששולחים אותם - בכל מקום ובכל זמן, ותדע לפגוע בהם. יידע כל מי שמאיים על ביטחונם של אזרחי ישראל, כי דמו בראשו".

מנגד, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס לאירועים ותקף: "הקורבנות הללו רק יתדלקו את המהפכה בגדה המערבית, והכיבוש יצטער על ביצוע הפשעים הללו. קבוצת 'גוב האריות' היא הכוח של פלסטין, והיא תישאר בית גידול לכל לוחמי ההתנגדות המגלמים את אחדות הדם והגורל".

כזכור, ארגון הטרור ספג לאחרונה מכה קשה, לאחר שבתחילת השבוע חוסל תאמר אל כילאני, אחד מבכירי התארגנות "גוב האריות", בפיצוץ מטען שהוצמד לאופנוע שלו. בתקשורת הפלסטינית הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל. מ"גוב האריות" נמסר: "אנו מתאבלים על מותו של המפקד והאריה הצעיר, אחד הלוחמים האמיצים של הארגון. הכיבוש הציב מכשיר TNT, ואנו מבטיחים לכם ונשבעים לחשוף את פרטי ההתנקשות בשהיד תאמר, ומבטיחים לכיבוש תגובה כואבת".

כמו כן, הארגון קרא באופן תדיר בתקופה האחרונה לבצע עימותים רבים, וכן לקח אחריות על שורת פיגועים - האחרון  והבולט שבהם, פיגוע הירי סמוך לשבי שומרון בו נהרג סמ"ר עידו ברוך ז"ל.