כוח משותף של צה"ל, שב"כ וימ"מ פשטו הלילה על דירת מסתור בקסבה של שכם, אשר שימשה כמעבדת מטענים של ארגון "גוב האריות". במהלך הפעילות, נהרגו חמישה פלסטינים, וביניהם בכיר הארגון, ודיע אלחוח. בתגובה, בכירים ברשות הפלסטינית וארגוני הטרור בגדה וברצועת עזה תקפו את ישראל ואף קראו להסלמה.

בתוך כך, דובר הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודיינה, הצהיר כי "התוקפנות נגד העיר שכם היא פשע מלחמה, וממשלת הכיבוש נושאת בהשלכות של התוקפנות הזו. הנשיא יוצר מגעים דחופים כדי לעצור את מה שמתרחש נגד עמנו".

כוחות הביטחון בשכם (צילום: רשתות ערביות)
כוחות הביטחון בשכם (צילום: רשתות ערביות)

דובר הג'יהאד האסלאמי, טארק סלמי, הגיב גם הוא לאירועים בשכם, ואמר כי "התנועה אבלה על חללי הגבורה הפלסטינים שדמם הטהור שטף את אדמת שכם, דמם לא יהיה לשווא. פשעי הכיבוש בשכם מחייבים עמדה לאומית מאוחדת כדי להתעמת עם התוקפנות וכדי להגיב לפשעים הללו". סלמי הוסיף כי "טרור ותוקפנות לא יעצרו את ההתנגדות של עמנו, שהקריבו את חירותם וכבודם בהגנה על האדמה. שכם מסמלת לאומיות ואחדות, ואנו מצדיעים לכל מי שאוחז את נשקו כדי להגן על העיר מול חיילי האויב".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, מסר כי: "הקורבנות הללו רק יתדלקו את המהפכה בגדה המערבית, והכיבוש יצטער על ביצוע הפשעים הללו. קבוצת 'גוב האריות' היא הכוח של פלסטין, והיא תישאר בית גידול לכל לוחמי ההתנגדות המגלמים את אחדות הדם והגורל".