בצל ההסלמה הביטחונית, שר הביטחון בני גנץ ערך היום (חמישי) ביקור בחטמ"ר שומרון יחד עם מפקד אוגדת איו"ש ומפקד החטיבה. במהלך ביקורו קיים גנץ הערכת מצב על ההערכות להמשך הפעילות נגד ארגוני הטרור ביהודה ושומרון

בסיום הביקור אמר גנץ: כי "מול התרעות, פיגועי ירי קשים, כוחות צה"ל, מג"ב, ושב"כ פועלים 24 שעות ביממה בכל מקום שיידרש. לא נשלים עם מציאות של טרור באף אחת מחזיתות הפעולה שלנו. מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל יסיים בכלא או בקבר. לא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים, ואנחנו נהיה בכל מקום שיידרש בכדי למלא את משימתנו״. 

בהמשך, התייחס לפעילות הלילה בשכם ואמר: "כשישבנו בימים האחרונים על התוכניות המבצעיות, לפני שאישרתי את הפעולה הלילה, ידעתי שיש על מי לסמוך, אנחנו פועלים באחריות, מקצועיות, היכן שנדרש, מתי שנדרש ובכל האמצעים שיידרשו. מה שמכתיב את השיקולים שלנו זה רק הצורך הביטחוני והמשימה הביטחונית, גם כעת פועלים לוחמי צה"ל, משמר הגבול וכלל כוחות הביטחון, כדי לסכל טרור בישובים ובתפר, כך הם פועלים לאורך כל גבולות מדינת ישראל ומעבר להם".

מעבדת הטרור בשכם (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
מעבדת הטרור בשכם (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

"כולנו מודים להם על כך ומגבים אותם. אני מבקש להדגיש, מדינת ישראל פועלת אך ורק מול טרוריסטים ולא כנגד האוכלוסייה הפלסטינית. מי שמביא לפגיעה בשגרת החיים של התושבים הפלסטינים הם מחוללי הטרור עצמם. מדינת ישראל מעוניינת בשקט וביציבות, ככל שהשליטה של הרשות הפלסטינית בשטחים שלהם תהיה טובה יותר, כך ייטב להם. לצד זאת, ובכל דרך ובכל מקום, אנחנו ערוכים לכל מה שיידרש על מנת להגן על אזרחי ישראל", הוסיף.