דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) כי בתום הליך בחינה שארך כשנתיים, קיבל הרמטכ״ל, אביב כוכבי, את המלצת מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, וקבע כי התנסות שירות לוחמות הטנקים בגבולות הסתיימה בהצלחה, ומעתה הן ישובצו באופן קבוע בתפקיד. 

הטנקיסטיות הראשונות: לוחמות הטנקים בגבול מצרים נכנסו לפעילות מבצעית

ההחלטה התקבלה לאור שיקולים מקצועיים ומבצעיים ובהתאם לצורכי הצבא, וזאת לאחר שהלוחמות עמדו בקריטריונים שהוגדרו מראש. ההתנסות כללה שלושה מחזורי גיוס והכשרה מלאים (מטירונות ועד פיקוד) ותקופה של שנה בפעילות מבצעית. הלוחמות ביצעו תעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית ״פארן״ כפלוגה תחת גדוד ״קרקל״ במשימות ההגנה השונות. 

צה"ל הגדיר חמישה תנאים להצלחת הפיילוט וביניהם עמידה בקרטריונים המקצועיים, הצלחה בפעילות המבצעית בגבול מצרים, גדילה ממחלקה לפלוגה של טנקיסטיות, מוטיבציית הנשים לשיריון ונשר הלוחמות. כאמור הוחלט כי הלוחמות עמדו בהצלחה בפיילוט. כעת יילך צה"ל לעבודת מטה בנושא. 

לאחר שנה בתעסוקה מבצעית התגייסו ארבע מחלקות של טנקיסטיות. מהן שתי קצינות ושלוש צוערות בבה"ד 1 (בית ספר לקצינים) ועוד 26 מפקדות טנק.  יש כעת ארבעה טנקים של לוחמות בגבול מצרים. הלוחמות עמדו ביעדי מהירות טעינת הפגזים בטנק.

ההתנסות סוכמה בהצלחה לאור עמידה בקריטריונים המקצועיים ברמת הצוות ואנשי הצוות, הצלחה בפעילות מבצעית לאורך זמן, שמירה על מוטיבציה להמשך התנדבות במסלול, לפיקוד ולקצונה, ונתוני נשר כללי ורפואי בשיעור שאינו חורג מהמקובל בקרב לוחמות במערכים אחרים. 
כפועל יוצא מהחלטת הרמטכ״ל, המסגרת הפלוגתית הקיימת כעת, תהפוך למסגרת קבועה, והגיוסים השנתיים למסגרת מחלקתית יהפכו לקבועים.  פלוגת הטנקים תהווה חלק ממערך חיל הגנת הגבולות כחלק מחיזוק גדודי ההגנה המרחבית וביסוס ההגנה, למניעת הישגי אויב ולשלילת יכולותיו במרחב הגבול. 

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר כי: "אנו מסכמים בהצלחה תהליך מקצועי ומעמיק, כחלק מהתפיסה לפיה צה"ל פותח יותר ויותר תפקידי לחימה לנשים. אני סומך על לוחמות הטנקים שיבצעו את משימת ההגנה בגבולות, באופן מקצועי ובהצלחה רבה, ויהוו חלק משמעותי במאמץ המבצעי של צה"ל".

פורום דבורה בירך על ההחלטה, ומסר: "אנו שמחות על ההחלטה כי מעתה ישובצו חיילות באופן קבוע בתפקיד זה. מדובר בהישג יוצא דופן של הלוחמות ובצעד נוסף לפתיחת כלל היחידות לשירות נשים".

עורכי הדין ינור ברטנטל, עמיחי ויינברגר ורויטל אפלבוים המייצגים את לוחמות השריון מסרו: "זהו יום היסטורי במאבק על פתיחת צה"ל לשירות נשים בכל היחידות הלוחמות. בחלוף ארבע שנים מאז הפיילוט הקודם ושלוש שנים מאז החל מאבקן של הנשים הלוחמות לפתיחת תפקידי לוחמה, מאשר צה"ל כי הפיילוט החדש היה מיותר וכי ניתן היה לגייס לפני שנים רבות נשים ללוחמת טנקים.  בכוונת העותרות להמשיך בהליכים עד שיפתחו לנשים את חיל השריון ולא רק את מערך הגנת הגבולות".