פיגוע ירי ביהודה ושומרון: מחבלים פלסטינים ירו הלילה (בין חמישי לשישי) לעבר עמדה צבאית סמוך לעיר שכם, כוח צה"ל ששהה בפעילות יזומה במרחב ירה לעברם וניטרל אותם. במהלך הסריקות נמצאו מספר תרמילים, וכוחות צה"ל סורקים אחר חשודים נוספים בזירה. אין נפגעים לכוחותינו. כמו כן, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו על הרוג ושני פצועים באורח קשה מירי כוחות צה"ל בסמוך למחסום חווארה.

מוקדם יותר, כחלק מהערכת המצב השוטפת באוגדת יהודה ושומרון, הוחלט לשנות את אופן הגבלת התנועה במרחב העיר שכם, וחלק מהחסמים בכניסה לעיר יפתחו הלילה. זאת על רקע המבצע של כוחות הביטחון בעיר שכם, בו חוסלו חמישה חברים בקבוצת "גוב האריות", בהם אחד מראשי ומייסדי חוליית הטרור – ודיע סביח חוח וכן את משעל בגדאדי, חמדי סביח קיים, עלי ח'אלד ענתר וחמדי מוחמד שרף.

כזכור, כוח משותף של צה"ל, שב"כ וימ"מ פשט ביום שלישי האחרון על דירת מסתור בקסבה של שכם, אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של ארגון "גוב האריות". במהלך הפעילות נהרגו לפחות חמישה פלסטינים ונפצעו מעל 20, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני. 

כוחות הביטחון בשכם (צילום: רשתות ערביות)
כוחות הביטחון בשכם (צילום: רשתות ערביות)

בצה"ל ציינו כי תשתית הטרור שהותקפה אחראית, בין היתר, לפיגוע הירי בו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז״ל, היא זו ששילחה מחבל לפיגוע בתל אביב (שנמנע הודות לערנות שוטרים במקום) ולהנחת מטען הנפץ בתחנת הדלק בקדומים. בנוסף, התשתית ניסתה לבצע פיגוע מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד וכן אחראית להוצאת שורת פיגועי ירי במרחב העיר שכם.

כמו כן, ארבעה פעילים בארגון הטרור "גוב האריות", המוכרים היטב למערכת הביטחון בהם גם מחמוד אלבנא, הסגירו אמש את עצמם לידי מנגנוני הביטחון הפלסטיני בשכם. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי בארגון פנו למנגנונים בבקשה לשמור על חייו של אלבנא, ממפקדי תשתית הטרור. על פי הדיווחים, אלבנא נפצע בפשיטה של כוחות הביטחון שלשום בשכם. עוד דווח כי ברשות מתכוננים להעברתם למעצר הגנתי בכלא יריחו.