שלושה שוטרים נפצעו בפיגוע דקירה הבוקר (חמישי) בעיר העתיקה בירושלים: שוטר כבן 30 נפצע קל-בינוני עם פצע דקירה בפלג גופו העליון, ושוטר כבן 25 נפצע קל. השניים פונו לבית החולים שערי צדק. פצוע נוסף, שוטר בן 27, פונה לבי"ח הדסה הר הצופים. המחבל נוטרל בירי וכוחות משטרה הוזעקו למקום. המחבל הוא באדר עאמר, בן 20, תושב בית חנינא.

פיגוע בהר הבית (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
פיגוע בהר הבית (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

בסמוך לשעה 09:15 הגיע חשוד מכיוון שער שכם לרובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים. כוח משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב המוצב בהצטלבות של רחוב הגיא ומעלה המדרשה החל בבדיקתו לאחר שעורר את חשדם של השוטרים במקום. במהלך בדיקת החשוד, הוא שלף סכין ודקר את אחד השוטרים בפלג גופו העליון. שני שוטרים ביצעו ירי לעבר המחבל וניטרלו אותו במקום, ובהמשך נקבע מותו. האזור נסגר לתנועת הולכי רגל לטובת המשך הטיפול בזירה. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב של פיקוד מחוז ירושלים בזירת האירוע.

חובש רפואת חירום במד"א שלו דוד ניסים פור סיפר: "הייתי במהלך לימודים בישיבה כשקיבלתי את הדיווח על הפיגוע ומיד יצאתי לשער המג'לס עם ציוד רפואי שיש לי באופן קבוע ככונן מד"א. במקום היו 2 פצועים בהכרה מלאה, גבר שסבל מפצע דקירה בגופו ופצוע נוסף עם פציעה בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והוצאנו אותם לרחבת הכותל שם חברנו עם ניידות טיפול נמרץ של מד"א שהמשיכו את הטיפול הרפואי ופינו את שני הפצועים לבית החולים כשמצבו של אחד בינוני והשני קל".