פיגוע משולב באריאל: הותר לפרסום כי תמיר אביחי ועוד שני בני אדם נרצחו, בפיגוע שאירע היום (שלישי) באזור התעשייה באריאל., כמו כן, שלושה נוספים נפצעו באורח אנוש וקשה. המחבל, שהחזיק באישור עבודה, הוא מחמד מראד, כבן 20, תושב הכפר חארס. בתוך כך, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל פשטו על בית סבו של המחבל בכפר בו התגורר.

הפיגוע המשולב החל כאשר המחבל נכנס תחילה לתחנת הדלק "טן", שם הוא דקר ארבעה אזרחים ופצע שניים מהם באורח קשה ואנוש. לאחר מכן, עלה על רכב, נסע נגד כיוון התנועה בכביש 5, ממחלף חוצה שומרון לאריאל, וגרם לתאונה מכוונות בה היו מעורבים שמונה כלי רכב. כתוצאה מכך, נפגעו שני אזרחים, אחד מהם באורח קשה.

תיעוד חיסול המחבל. לפי סעיף 27 א'

בהמשך, המחבל ירד מהרכב וניסה להימלט. לפי התחקור הראשוני, לוחם שריון, במגמת תותחנים, שהיה בחופשה ועמד בפקק, שמע יריות, ירד מהרכב, זיהה את המחבל וירה בו. כוחות של צבא ומשטרה פתחו בחקירה לנסיבות בירור האירוע, והאם המחבל הגיע לבדו או קיבל סיוע. כמו כן, כוחות נוספים של צה"ל ושב"כ נמצאים בזירה ובמצעים סריקות.

כאמור, צוות מד"א שהגיע לזירת הפיגוע בתחנת הדלק "טן", קבע את מותו של גבר בן 35, עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. שלושה פצועים נוספים, בהם אחד אנוש ושניים במצב קשה, פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. כמו כן, חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת התאונה בכביש 5, קבעו את מותו של גבר בן 50, עם פגיעה רב מערכתית, ופינו לבית החולים בילינסון גבר כבן 35 במצב קשה.

זירת התאונה בכביש 5 (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת התאונה בכביש 5 (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

פראמדיק מד"א, נריה קתוע, שטיפל בפצוע סמוך לש"ג באריאל סיפר: "גבר בן 36 שכב בסמוך לש"ג כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הוא היה בהכרה ותקשר איתנו, מיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות, הכנסנו אותו לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה. פצוע נוסף במצב אנוש שהיה מחוסר הכרה טופל ע"י כוח רפואה של צה"ל".

פראמדיק מד"א, תומר פיין, וחובש רפואת חירום במד"א אנטולי פירר סיפרו: "סמוך למשאבות בתחנת הדלק שכבו 2 פצועים שסבלו מפצעי דקירה. גבר כבן 35 היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות פראמדיקית של מד"א קבעה את מותו. הפצוע השני, גבר כבן 40 היה בהכרה מעורפלת, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן תרופות ופלזמה על מנת לייצב את מצבו ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה שם הוא הורדם והונשם".

חובשת רפואת חירום במד"א, אודליה שחף, סיפרה: "הייתי בדרך והבחנתי במה שנראה כמו תאונת דרכים. ראיתי פצוע שוכב על הכביש ומיד ניגשתי אליו ובזמן שהתחלתי לטפל בו שמעתי צעקות 'מחבל מחבל' ורואה גבר רץ עם סכין רץ לכיוון שלנו. התחלנו לברוח ואנשים שלפו אקדחים. הוא הספיק לדקור גבר כבן 35 ונפגע. ניגשתי לפצוע שנדקר באורח קשה ועצרתי לו את הדימום ומהר מאוד הגיעו כוחות גדולים נוספים שלנו למקום וטיפול בנפגעים".

חיסול המחבל  (צילום: ישראל TPS)
חיסול המחבל (צילום: ישראל TPS)

תחנת הדלק בה אירע הפיגוע (צילום: ישראל TPS)
תחנת הדלק בה אירע הפיגוע (צילום: ישראל TPS)

דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנו, שיבח את הפיגוע ואמר: "מבצע סלפית ממחיש את היכולות של עמנו להמשיך במהפכה ולהגן על אקצא, זאת עדות נוספת לכישלון הכיבוש להרוג את רוח ההתנגדות ולמנוע את התרחבותה".

גם ארגון "החזית העממית" שיבח את הפיגוע: "משבחים את פיגוע הדקירה ההירואי בסלפית, מדגישים כי זהו מסר שמאשש את ההתעקשות של עמנו להמשיך בהתנגדות עד להבסתו של הכיבוש".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]