על רקע המשך מחאות החיג'אב באיראן, בעקבות מותה של מהסא אמיני, מומחה הסייבר בועז דולב, השתתף היום (שלישי) בכנס "איראן, ישראל והציר השיעי: 2023 - שנת העימות?" במכון INSS, וטען כי "חוסר השקט באיראן מפנה את המשטר לעשות שימוש נרחב בסייבר גם בתוך איראן. למעשה, איראן היא היעד השלישי לתקיפת סייבר על ידי איראן, אחרי ישראל וארה"ב".

כמו כן, דולב גם התייחס למלחמת הסייבר בן ארה"ב לרוסיה, על רקע המלחמה במזרח אירופה. לדבריו, "במערכה בין ארה"ב לרוסיה, אנחנו רואים באוקראינה ניצחון אמריקאי ברור, תוך שיתוף פעולה עם חברות התוכנה הגדולות בעולם, שהצליחו להדוף ולהשבית תשתיות תקיפה רוסיות בסייבר". זאת, על רקע הדיווחים על ניסיונות של הרוסים לתקוף אתרים אמריקאים גדולים, ובהם גם שדות תעופה בינלאומיים.

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון גורם בכיר בצה"ל חשף כי "במהלך השנה החולפת, צה"ל סיכל סיכל עשרות ניסיונות תקיפה איראניים בסייבר". עוד הוסיף כי "במהלך השנה החולפת, החיכוך בין ישראל לאויביה התעצם – ובצבא פיתחו יכולות פורצות דרך להגנה מפני האויב".

מדובר בעלייה של כ-70 אחוזים במספר התקיפות, ובצבא מעריכים כי רובן המוחלט – סוכל. על פי ההערכות בצה"ל, טהרן הציבה את ישראל כיעד בעל עדיפות עליונה בתחום הסייבר, ומשקיעה משאבים גדולים בפיתוח יכולותיה בתחום זה. בנוסף בישראל מעריכים כי כמחצית מיחידות הסייבר ההתקפי של איראן (סה"כ ישנן כ-20 יחידות כאלה) פועלות באופן אקטיבי מול ישראל.