הפיגוע הכפול והמשולב שאירע הבוקר (רביעי) בירושלים גבה את חייו של נער והביא לפציעתם של 18 אחרים. יוחנן ברנד, מתנדב זק"א שהיה נוכח בפיצוץ הראשון שאירע בשכונת גבעת שאול בכניסה לעיר, שיחזר בשיחה עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM את השתלשלות האירועים: "איך שאני דורך על מפתן האוטובוס אירע פיצוץ - כולנו התחלנו לברוח".

שני פיגועים בירושלים: נער נרצח ו-18 נפצעו | צפו ברגע פיצוץ המטען
בן גביר בזירת הפיגוע: "חייבים להקים ממשלה במהירות, הטרור לא מחכה"
 
"הייתי בדרכי לעבודה, בדרך לעלות לקו 67 לכיוון מרכז העיר", סיפר ברנד. "איך שדרכתי על מפתן האוטובוס אירע פיצוץ מקדמת האוטובוס, לא ידוע ממה ועל ידי מה. תוך כדי כולנו התחלנו לברוח. חזרתי לזירה לטפל בכמה נפגעים".

כאשר נשאל האם המטען פגע באוטובוס, הסביר ברנד כי הוא "פגע בקדמת האוטובוס, מחוץ לאוטובוס, ככל הנראה. חזרנו לטפל בפצועים. סרקנו את הזירה. תחנה מאוד עמוסה, עמדתי עם עשרות אנשים, אולי מאות. זה פשוט נס. המשטרה סורקת את הזירה, עדיין הכביש חסום לשני הצדדים".

פרמדיק מד"א ליאור לוי, שפינה את הפצועים מהאירוע הראשון, סיפר בתוכנית על הדקות הקשות במקום: "תוך 20 שניות היינו כבר במקום. ראיתי שני פצועים קשה, אחד בן 16 או 17, אחד בן 45, פצועים מהדף מחוסרי הכרה עם פגיעות רב מערכתיות. התחלנו טיפול מציל חיים, ופינוי מהיר לבית החולים".