טירן פרו בן ה-18 מדלית אל כרמל, נהרג הלילה (בין שלישי לרביעי) בתאונת דרכים בג'נין, וחברו נפצע באורח קשה. השניים פונו תחילה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מקומי, שם נקבע מותו של פרו, שהיה אמור לחגוג מחר את יום הולדתו ה-18, וגופתו נחטפה על ידי חמושים פלסטינים. השייח מוואפק טאריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על הנושא.

דודו של הנער שנחטף: "ניתקו אותו מהמכשירים בעודו בחיים"

"זהו יום קשה ואנו משתתפים הצער המשפחה המפוארת. אנו גם משתתפים בצער המשפחה של האירוע הבוקר בירושלים ונאחל החלמה מהירה לכל הפצועים", פתח את דבריו והתייחס למאמצים להשבת הגופה: "מאתמול אנחנו במגעים עם הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון, לא רק ברשות אלא גם בחו"ל, הפעלנו הרבה בעלי תפקידים והגענו עד לדמשק, ביירות, עזה. יש הוראה לשחרר את הגופה, מחכים רק ליישום. דיברתי גם עם שר הבטחון והרמטכ"ל, שאמר שהוא ייקצר את הביקור שלו בארה"ב".

הוא נשאל בנוגע לאיום שהשמיעו חלק מהקהילה הדרוזית, לפיו יכנסו לתוך ג'נין, על מנת לחלץ את הגופה: "יש מתח, הצעירים רותחים, המצב לא קל. אני מקווה שזה לא יהיה, אנחנו סומכים על צה"ל ועל המדינה, גם על כל אלה שמנהלים את המשא ומתן. כולם מגנים וכולם אומרים שהם נגד המעשה הזה, מנסים לעזור. אתן הזדמנות למשא ומתן, אבל יש הרבה דרכים והרבה אפשרויות. אנו מבקשים להפעיל את הכול על מנת לשחרר את הגופה".

"הילד היה חי ונושם, והם ניתקו אותו מהמכשירים. מעשה שלא יעשה. תת רמה. זה כואב מאוד", אמר בכאב, והדגיש כי בקרב הקהילה הדרוזית סומכים על שיקול הדעת של הצבא: "אנו סומכים על צה"ל ועל הצבא. אני מודע ויודע שכל אלה שחטפו אותה, השמות שלהם כבר מוכרים. אנחנו לא רוצים שחס וחלילה אחד מהחיילים שלנו ייפגע, לכן סומכים על שיקול הדעת של המפקדים. ניתן למשא ומתן להתקדם. יש אפילו הוראה מביירות ומדמשק לשחרר - כולי תקווה שזה יקרה בקרוב. לצערי הרגו את הבן שלנו, ואחנו עכשיו מחכים". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM.