פאדי מקלדה, פעיל חברתי דרוזי ותושב דליית אל־כרמל, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס לסערת החטיפה של גופתו של הצעיר טירן פרו בג'נין.

"תחזירו או שנעשה זאת בשיטות שלנו": כך הוחזרה גופת טירן פרו מג'נין
לאחר יומיים: גופתו של הנער טירן פרו הוחזרה לידי ישראל

"זה כבר לא סוד שהדרוזים מעולם לא פגעו באף אחד וגם לא יפגעו באף אחד, אבל בהנחה ומישהו באמת פוגע בכבודם, אז כולנו כמקשה אחת, מתאחדים, מתלכדים ומבינים שאנחנו לא יכולים לאפשר את זה", אמר מקלדה בפתח הריאיון, "כל אחד מהצעירים האלה שראיתם בסרטונים, שלקח על עצמו איזה שהיא משימה ואמר 'אני לא הולך לישון כל עוד הגופה לא חוזרת', כל אחד הרגיש שהוא עצמו נמצא בתוך ג'נין כי זה מה שחונכנו אליו".

"אנחנו מעולם לא יזמנו שום דבר נגד אף אחד אבל אני באמת חושב שזה לא נכון יהיה לאף גורם שהוא לנסות להתעסק איתנו כי זה באמת מה שמייחד אותנו. אני חושב שזו תגובה טבעית למה שהיה שם ואני שמח שבסופו של דבר כל הדבר הזה הצליח באמת להביא לשחרורו", הוסיף.

"אין לי צל של ספק שהדבר הזה חלחל בתוך ג'נין", טען מקלדה, "אני חושב שבין כל הדברים האלה זה מה שהיא לשחרור, וחשוב להגיד שהמקרה הזה ספציפית זכה לאיזה קוצנזוס שלא נראה, לפחות בעיניי הם החל ממנסור עבאס, איימן עודה, ועד לאיתמר בן גביר וסמוטריץ' שקראו בעצם לשחרר את הגופה בכל האמצעים". 

"חטיפת תושבי חברון מגונה בכל תוקף"

בנוסף, התראיין עו"ד ראאד שאנן והתייחס לחטיפת שלושה תושבי חברון על ידי מספר גברים בעת ששהו במתחם בכפר ירכא. "אנחנו מודעים לזה, התרענו מראש את כל ראשי העדה הדרוזית בכל מקום ומעל כל במה, אמרו שאין לקשור בין הדברים של חטיפת טירן פרו וחטיפת הגברים. כל מעשה בניגוד לחוק הוא פסול ומגונה ואנחנו מוקעים אותו בתוקף", אמר.

"לצערנו בכל חברה יש תמיד אנשים שיכולים לקבל את הדברים בצורה כזו או אחרת ויכולים להתנהג בצורה שלא מקובלת ולא ראויה, אנחנו כאנשי ציבור מוקיעים לא רק כל פגיעה או ניסיון חטיפה על רקע כזה, אלא בכלל כל מעשה פלילי". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM