המתיחות בין ארה"ב לקוריאה הצפונית עלה שלב לאחרונה, לאחר שקים ג'ונג' און, איים להשתמש בנשק גרעיני בתגובה לכל איום על מדינתו. האיום הגיע לאחר שוושינגטון דיווחה כי המדינה המסוגרת מתכוננת לבצע ניסוי בטיל מסוג Hwasong-17, שבעתיד יהווה סכנה גדולה לביטחונה של ארה"ב.

על פי הדיווחים, הטיל הוא בעל טווח של 15 אלף קילומטרים, כאשר גורמים המעורים בפרטים תיאור אותו "כנשק האסטרטגי החזק ביותר בעולם, אשר מסוגל לפגוע בעומק ארה"ב". עם זאת, בסיאול ובוושינגטון העריכו כי "הניסויים האחרונים כשלו ותהליך פיתוח הטיל עדיין לא הושלם". עוד מסרו גורמים בארה"ב כי "למרות שהטיל לא מהווה עדיין איום מיידי על וושינגטון או בעלות בריתה, הוא מעלה דאגה בקרב גורמי ביטחון במדינה לנוכח הצלחתה של פיונגיאנג לצבור ארסנל של טילים ויכולות גרעיניות שיהפכו בעתיד לאיום קיומי".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ניסוי טילים בקוריאה הצפונית (צילום: רויטרס)
ניסוי טילים בקוריאה הצפונית (צילום: רויטרס)

על פי המודיעין האמריקאי, ברשות קוריאה הצפונית בין 20 ל-60 ראשי נפץ גרעיניים שמישים, לעומת ארסנל אמריקאי ענק שעומד על 6,800 ראשי נפץ. המודיעין האמריקאי גם מסר כי, קוריאה הצפונית, אשר נתונה לסנקציות בינלאומיות חמורות, מסוגלת להתקין ראש נפץ גרעיני על הטילים שברשותה, שיכולים להגיע לחוף המערבי של ארה"ב, ובסיסים צבאיים באוקיינוס השקט ובאלסקה".

כתב העת Journal of Health Ethics קבע לאחרונה כי "התקיפות הגרעיניות של קוריאה הצפונית יכולות לסכן כ-38% מכלל אוכלוסיית ארה"ב. עוד נמסר בעיתון כי אם ישוגרו שלושה טילים בלבד, הדבר יביא למותם של 9.7 מיליון בני אדם, ופציעתם של 16.8 מיליון. במקביל, "הגרדיאן" פרסם כי במלחמה אפשרית עם קוריאה הצפונית, יהרגו על פי הערכות כחצי מיליון חיילים מקוריאה הדרומית, ו-52 אלף חיילים אמריקאים. עוד העריך העיתון הבריטי כי פצצה אחת בלבד, בעלת ראש נפץ גרעיני, תביא למותם של 783 אלף בני אדם קוריאה הדרומית ופציעתם של 700 אלף.

כזכור, קוריאה הצפונית שלחה לאחרונה מסר תקיף לקוריאה הדרומית וארה"ב ואמרה כי לא תהסס לעשות שימוש בנשק גרעיני, על מנת לגרום לשתי המדינות "לשלם את המחיר הגרוע ביותר בהיסטוריה האנושית". זאת, בהתייחס לתרגילים הצבאיים הגדולים והמשותפים אשר מתקיימים בין שתי יריבותיה הגדולות.