צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 13', התראיין היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, והתייחס למתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון וכן לאופן ההשפעה של ממשלה בראשות נתניהו על השטח.

הממשלה החדשה חייבת לייצב את השטח ביו"ש, סיסמאות גדולות לא יספיקו | טל לב רם
עלייה דרמטית במספר פיגועי הירי; בצה"ל חוששים מהדור הצעיר של הפלסטינים

"ביהודה ושומרון יש אינתיפאדה, צריך להפנים את זה ולומר את זה, האינתיפאדה הזו חמושה, ראית את כל הירי שחיילי צה"ל כרגע סופגים", אמר יחזקאלי בפתח דבריו, "השטח מלא נשק וללא שליטה של הרשות הפלסטינית. ראית אתמול את החיסול של הבן דוד של זביידי. תרבות הג'יהאד כבר היא העניין במחנה. יש לישראל הרבה עבודה שם. אם אתה שואף לשקט אתה בסוג של מלכוד, כי מצד אחד יש פה רשות שמתפוררת, זו צוואתו של אבו מאזן, השטח נופל לסכסוכים פנימיים וישראל פה עדיין בלי פתרון שורש".

"הסיפור במזרח התיכון זה הסבלנות", הוסיף, "אם תגיד עברה עליי יממה של שקט חלילה נמצא פיגוע בשבוע הבא. הג'יהאד לא צריך תירוצים כדי להוציא מפגע. הצבא נתן הערכה שהשטח בוער, את זה אנחנו רואים כבר. אבל עם מספר הסיכולים נבין כמה דברים נעצרים וכמה רצון יש בשטח להוציא פיגועים. העניין הכי חשוב להבין - השטח ממש מבעבע, הוא מופקר, אין רשות פלסטינית, לא בג'נין ולא בשכם וגם כשיש רשות פלסטינית הם חולקים כבוד למפגעים, לא הולכים נגדם, אולי באים איתם בהסדרי פנסיה וכו'. הדבר השני זה שהרשות הפלסטינית בקריסה במקומות הללו וגם קריסה שלטונית, אבו מאזן לא מנהל את השטח".

לאחר מכן התייחס הפרשן לענייני ערבים להשפעה של ממשלה בראשות נתניהו על השטח, ואמר כי "שמעתי אתמול את האיום של גוב האריות שכבר מאיימים על בן גביר. מבחינתם בן גביר כבר בתפקיד, אבל יש סוג של חשש, מאוד אופייני לשכונה שלנו כשבא לשכונה בחור חדש כולם זזים הצידה ומחכים למוצא פיו. יבחנו את בן גביר, יהיה לו מבחן בשטח וגם לשר הביטחון החדש יהיה פה מבחן, אפילו מבחן בעזה. גלנט בתור מי שהיה כפסע מסיום מבצע מאוד מוצלח ברצועת עזה של עופרת יצוקה מבין בדיוק מה יש ברצועת עזה והוא יודע שזה גם יכול להתעורר". 

לסיום אמר יחזקאלי: "לא רק שהשטח לא ירגע, עד אשר ישראל לא תיכנס במהלך שורשי לסיפור לש ג'נין ושכם הוא לא יירגע. בטח ובטח כאשר באה ממשלה חדשה שארגוני הטרור ירצו לנסות אותה ולהעמיד אותה במבחן. בסופו של דבר, הכול חוזר למסגדים, הרשות עדיין יצרנית אידיאולוגית של טרור". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM