המתיחות ביהודה ושומרון: לוחם מג"ב נפצע הערב (שישי) באורח קל בפיגוע דקירה במחסום חווארה ופונה לקבלת טיפול רפואי. האירוע החל בשעה 16:00, כאשר מחבל חמוש בסכין ניסה לפרוץ לרכב ובו זוג ישראלים. כשהבין שהדלת נעולה, ניסה לפרוץ את הרכב עם אבן. ברכב יש קצין צה"ל בחופשה, שהיה חמוש באקדח וירה בו.

לאחר מכן, המחבל, שככל הנראה נפצע מהירי, זיהה צוות לוחמי מג"ב שסיירו בסמוך למקום, התקדם לעברם והצליח לדקור את אחד הלוחמים. מפקד הפלוגה שהיה באזור, הסתער לעבר המחבל, ולאחר מאבק, שבמסגרתו, ניסה המחבל לחטוף את נשקו, ירה בו וחיסל אותו.

מפקד הפלוגה, רפ"ק ח' שניטרל את המחבל סיפר: "לקח לנו שנייה להבין שמדובר בפיגוע. זיהיתי את הרכב הישראלי ואת המחבל שמייד התחיל להיאבק עימי. ברגע שהוא אחז לי את ה-M-16 הבנתי שאם אני לא מנטרל אותו והוא מצליח לחטוף לי את הנשק, יהיה פה פיגוע משמעותי וחפים מפשע רבים יפגעו, שלפתי את האקדח וניטרלתי את המחבל".

הסכין שהייתה ברשותו של המחבל בחווארה (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין שהייתה ברשותו של המחבל בחווארה (צילום: דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי שוחח עם קצין משמר הגבול שניטרל את המחבל ושיבח אותו על מהירות התגובה. כמו כן, המפכ"ל שיבח גם על כך שמנע מהמחבל להמשיך ולפגוע בכוח שפעל באזור. המפכ"ל אמר כי "שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול פועלים בנחישות תוך חתירה למגע ופעם אחר פעם פעילותם המקצועית מביאה לניטרול מחבלים תוך כדי הפיגוע ובכך הם מונעים מהמחבלים לבצע פיגוע קשה יותר. השוטרים שלנו נמצאים בקו הראשון ערניים לכל אירוע ומהירות התגובה שלהם מוכיחה על מקצועיות ונחישות. אני מאחל החלמה מהירה ובריאות לקצין והלוחם שנפצעו היום".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, שוחח גם הוא עם הקצין ושיבח אותו על מהירות התגובה. ניצב כהן אמר: "עירנותם של הלוחמים בפיקוד מפקד הפלוגה, מנעה פגיעה משמעותית בחפים מפשע. תוך שניות, הבין הצוות שמדובר בפיגוע חתר למגע והסתער לעבר המחבל שלבסוף נוטרל בירי בטרם הצליח לפגוע באזרחים ישראלים".

מפקד מג"ב בזירת הפיגוע בחווארה (צילום: דוברות המשטרה)

דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנו, הגיב לפיגוע והצהיר: "מדובר בפשע מתועב של ישראל, שביצע אחד מחיילי הכיבוש בכך שהוציא להורג צעיר בדם קר בחואורה. זה מה שמשקף את ההתנהגות התוקפנית והפשיסטית של הכיבוש וצבאו. ההסלמה של פשעי הכיבוש, שהאחרון שבהם, הפשע בשכם, תזכה להתנגדות וניצחון של עמנו, האויב ישלם על פשעיו".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]