במשרד החוץ הישראלי גינו היום (שבת) את דבריו של שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, אשר גינה את הרג המחבל הפלסטיני שביצע את הפיגוע בחווארה, וכינו אותם "עיוות מוחלט של המציאות". בכיר במשרד החוץ אף שוחח עם שליח האו"ם והביע מורת רוח על הציוץ, אשר "מציג תמונה מעוותת של המציאות".

הקצין שירה במחבל: "הבנתי שאם יצליח לחטוף את הנשק, יהיה פה פיגוע משמעותי"

בציוץ שפרסם בטוויטר, השליח וונסלנד כתב: "קורא לחקור תקריות כאלה באופן מלא ומיידי". בתגובה, עמנואל נחשון, המכהן כסמנכ"ל משרד החוץ לענייני דיפלומטיה ציבורית, כתב: "התגובה הזו היא עיוות מוחלט של המציאות".

הוא הסביר: "אירוע זה הינו פיגוע טרור, בו נדקר שוטר ישראלי בפניו ואיימו על חייו של שוטר נוסף ובעקבות כך הוא ירה בתוקפו. זו לא 'תגרה' - זה פיגוע טרור!"

גם שר הביטחון, בני גנץ, הגיב לדבריו של שליח האו"ם, וצייץ: "אני מבקש לשבח את קצין מג״ב שניטרל אתמול מחבל. אני מגנה בתוקף את הניסיונות להציג את האירוע באופן שקרי ומניפולטיבי, ואת אמירתו של שליח האו״ם למזרח התיכון כנגד הלוחם, שפעל בנחישות ובמקצועיות".

כזכור, לוחם מג"ב נפצע אתמול באורח קל בפיגוע דקירה במחסום חווארה ופונה לקבלת טיפול רפואי. האירוע החל כאשר מחבל חמוש בסכין ניסה לפרוץ לרכב ובו זוג ישראלים. כשהבין שהדלת נעולה, הוא ניסה לפרוץ את הרכב עם אבן. ברכב שהה קצין צה"ל בחופשה, שהיה חמוש באקדח וירה בו.

המחבל, שככל הנראה נפצע מהירי, זיהה צוות לוחמי מג"ב שסיירו בסמוך למקום, התקדם לעברם והצליח לדקור את אחד הלוחמים. מפקד הפלוגה שהיה באזור, הסתער לעבר המחבל, ולאחר מאבק, שבמסגרתו ניסה המחבל לחטוף את נשקו, ירה בו וחיסל אותו.

מפקד מג"ב בזירת הפיגוע בחווארה (צילום: דוברות המשטרה)