המתיחות הביטחונית: צה"ל תקף הלילה (בין שבת לראשון) ברצועת עזה מטרות של ארגון הטרור חמאס. זאת, בתגובה לירי הרקטה ששוגרה אמש לישראל. זמן קצר לאחר מכן, הופעלה התרעה באפליקצית פיקוד העורף בעוטף עזה.

בין המטרות שהותקפו על ידי חיל האוויר, היו סדנה לייצור אמצעי לחימה, ששימשה כאתר מרכזי לייצור מרבית הרקטות ברצועה, וכן מנהרת טרור של ארגון חמאס. בתוך כך, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי חמש רקטות נורו מרצועת עזה לשטח ישראל, כאשר שתיים מהן נפלו בשטחים פתוחים. עוד דיווחו הפלסטינים על פיצוצים בח'אן יונס וברפיח, בדרום הרצועה.



סדנה לייצור רקטות בעזה שהותקפה על ידי צה''ל (צילום: דובר צה''ל)
סדנה לייצור רקטות בעזה שהותקפה על ידי צה''ל (צילום: דובר צה''ל)


כאמור, בעקבות השיגור אמש, הופעלה התרעת צבע אדום, אך לא שוגרו מיירטי כיפות ברזל. מדובר צה"ל נמסר בהודעה: "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לא שוגרו מיירטים, שגרה מלאה בעורף".

שיגור הרקטה מגיע לאחר שביום חמישי האחרון פעלו כוחות הביטחון בג'נין וחיסלו את קאסם סעדי ונעים זביידי, בכירים בארגון הג'יהאד האלסאמי שהיו אחראיים על שורה של פיגועי ירי לעבר כוחותינו. הכוחות פעלו בג'נין למעצר מבוקשים בטרור בעקבות מידע על תכנון פיגוע משמעותי ואיכותי. היעד המרכזי לפעילות הכוחות היה ואסם פאיז, המעורב בתכנונו, ונעצר על ידי כוח מסתערבים.

חיל האוויר תוקף בעזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
חיל האוויר תוקף בעזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)