ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (ראשון) הערכת מצב ביטחונית באוגדת יהודה ושומרון, במהלכה אמר: "הממשלה נותנת גיבוי מלא ללוחמים שלנו. אנחנו לא נאפשר חקירות של גורמים זרים, אנחנו לא נקבל הכפשות של חיילי צה"ל ולוחמי שב"כ ומג"ב שמסכנים את חייהם יום יום כדי לשמור על מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

ה-FBI פתח בחקירה לבירור נסיבות מותה של העיתונאית שירין אבו-עאקלה

"מול התארגנויות הטרור אנחנו צריכים צבא חזק, ממושמע, עם שרשרת פיקוד ברורה, שפועל אך ורק על פי חוק. זה סוד כוחנו, זה מה שיצר את עוצמתו של צה"ל", הוסיף.

כזכור, בחודש שעבר, לאחר שכ-30 אלף יהודים הגיעו לבקר בעיר חברון במסגרת פרשת "חיי שרה", נוצר חיכוך אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים שכלל זריקות אבנים. כוחות הביטחון שפעלו במקום להפרדת שני הצדדים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ואזרח ישראלי תקף חיילת צה"ל בעזרת מקל וכתוצאה מכך היא נזקקה לטיפול רפואי במקום.

מספר ימים מאוחר יותר אירע אירוע החיכוך בין חיילי צה"ל לפעילי שמאל באזור, במהלכו תועדו הכוחות כשהם מקללים ומכים את אזרחים, ובעקבותיו נשפט לוחם יחידת גבעתי ונשלח לעשרה ימי מחבוש, דבר שהוביל לדברי הסתה ונאצה שהתפרסמו ברשת כנגד מח״ט גבעתי, אל״ם אליעד מואטי, ששפט את החייל. הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי גיבה מצידו את המח"ט ואמר כי "המפקדים, ורק המפקדים, קובעים את הנורמות ואת אופן הטיפול באירועים ביחידותיהם".