יחיא אל-סעדי, בנו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בסאם א-סעדי, נעצר על ידי כוחות ישראליים על רקע עימותים עם חמושים בג'נין היום (שני) לפנות בוקר. לוחמי צה"ל עצרו את אל-סעדי, הממונה על פעילות הארגון בג'נין, במהלך פעילות של חטיבת מנשה.

במקביל, נעצרו שלושה מבוקשים המשתייכים לארגון הטרור "החזית העממית" במחנה הפליטים דהיישה.  הפלסטינים דיווחו כי פלסטיני נהרג ושישה נוספים נפצעו במהלך עימותים במחנה הפליטים דיישה שמדרום לבית לחם.

מעצרו של יחיא א-סעדי מגיע יממה בלבד לאחר שנורתה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל וימים ספורים לאחר שמוחמד אל-סעדי, מפקד חטיבת ג'נין של הג'יהאד האסלאמי, נהרג בעימותים עם כוחות צה"ל.

באוגוסט האחרון נעצר בסאם א-סעדי בן ה-62 במהלך פעילות של מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל ולוחמי סיירת נחל במחנה הפליטים בג'נין, תוך חילופי אש עם מחבלים.

מעצרו של א-סעדי הוביל למבצע "עלות השחר", שנפתח במתקפה משולבת ויזומה אל מול איומי הג'יהאד האסלאמי לבצע פיגוע נ"ט - בעקבות מעצרו של הבכיר.

בסוף אוגוסט הוגש נגדו כתב אישום בגין חשד לביצוע עבירות שמהותן חברות וביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת, וכן הסתה ותמיכה בטרור.