ארגון חמאס מציין היום (רביעי) 35 שנה להיווסדו באירוע תמיכה רחב בעיר עזה. ברצועה נתלו שלטי ענק של מסגד אל-אקצא, לצד תמונותיו של מנהיג הארגון לשעבר, אחמד יאסין, דגלי מדינות ערב "התומכות" בהתנגדות הפלסטינית ואף כטב"מים שהתעופפו מעל הפסטיבל. כעשרות אלפי פלסטינים הניפו את דגלי הארגון והגיעו למרכז העיר, כאשר גם באוניברסיטת ביר זית, ציינו את המאורע. 

בתוך כך, מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סנוואר, נאם והצהיר כי "אנו נותנים לכיבוש פרק זמן קצוב להשלמת עסקת שבויים. אנו נסגור את תיק השבויים לנצח, ונמצא דרך לשחרור האסירים שלנו". לדבריו, ארגון חמאס ניהל בתקופה האחרונה סבבי משא ומתן חשאיים. סינוואר הדגיש כי "דרישותינו היו ברורות, שהאסירים והשבויים, ובראשם נאצר אבו חמיד ווליד דקה, ישוחררו בתמורה לאברה מנגיסטו והישאם אל-סייד.

סינוואר. יצא לנאום השבוע (צילום: רויטרס)
סינוואר. יצא לנאום השבוע (צילום: רויטרס)

כמו כן, סינוואר גם הביע את התמיכה בארגון "גוב האריות", ואמר כי הוא "מצדיע לפלסטינים שנכבשו ב-1948, שממשיכים להילחם על הערביות שלהם ועל פלסטין". הוא הוסיף כי "המצור על הזה לא שבר את הרצון של ההתנגדות להילחם בכל העוצמה".

סינוואר גם ציין כי חמאס צפה את עליית הימין בישראל לאחר הבחירות. לדבריו, "הבנו שאנו עומדים בפני אתגרים לאומיים במהלך שנת 2023, שכן המודיעין שלנו העריך שהימין הציוני ישבור את כל הקווים האדומים, וכן ניתנה לנו הזדמנות להצית התנגדות בגדה המערבית, מכיוון שהיא לב ההתנגדות. אחינו בירושלים, אנחנו עומדים בפני עימות גלוי עם האויב, שמתעקש להפוך את הקרב למלחמת דת"

כמו כן, במהלך הפטסיבל, השמיע הארגון קלטת ובה קולו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף. הוא הצהיר כי "שלום עליכם כל האנשים הקדושים, הפצועים, האסירים והמגורשים. אנו מתחייבים להמשיך את דרככם עד שנפגוש את אלוהים. הזרים בארצנו ואבותיהם המייסדים, בשיא עריצותם והשתייכותם לרעיון הזדוני של הציונות, לא הצליחו להכחיד אותנו, את עמנו ולמחוק את זהותנו. כל הדגלים מתאחדים וכל החזיתות מתאחדות למטרה אחת גדולה, אצילית וקדושה, שהיא שחרור פלסטין".

גם ראש הלשכה המדינית של הארגון, אסמאעיל הנייה, נאם והצהיר כי "אני מצדיע לכם, תומכינו בירוק, אתם מאשרים את הנאמנות לדם החללים ולפעילות של התנועה. בשם אחיכם בהנהגת חמאס, מבית ומחוץ, אנו מברכים אתכם ביום השנה הזה, ואני מברך אתכם על האיתנות הגאה של העיר עזה". הנייה הוסיף כי "אני מצדיע ומברך אתכם על הזיכרון ומוקיר את חללי עמנו, בראשות המנהיג המייסד אחמד יאסין. יום אחד ניפגש בכיכרות ירושלים ואל-אקצא, מטוהרים מהפולשים הציונים ולא תהיה להם שום יכולת הישרדות בארץ המבורכת הזו".

גם באוניברסיטת ביר-זית,  צפונית לעיר רמאללה חגגו 35 שנה להיווסדות הארגון. עשרות צעדו בווסטים, לצד הנפת דגלי הרשות הפלסטינית וארגון חמאס.