כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שלישי) כי חיל האוויר הישראלי תקף באזור הבירה דמשק וכי מערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו נגד "התוקפנות הישראלית". על פי הדיווח, ישראל תקפה באזור א-סיידה זיינב, דרומית לבירה. בערוץ אל-חדת' הסעודי דווח כי התקיפה כוונה נגד סוללה הגנה אווירית שהוצבה לאחרונה בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

כמו כן, על פי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה הפועל מלונדון,  שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה ליד נמל התעופה הבינלאומי של הבירה הסורית. בתקיפה נוספת בחווה הממוקמת בפרווריה הדרומיים של העיר נהרס כליל מחסן של חיזבאללה שהכיל נשק וחומרים לוגיסטיים. על פי הדיווחים, כארבעה טילים שוגרו לעבר העמדות של המיליציות האיראניות.

תקיפה בסוריה (צילום: SANA/Handout via REUTERS)
תקיפה בסוריה (צילום: SANA/Handout via REUTERS)

לפי מרכז המעקב, זוהי התקיפה הישראלית ה-32 של ישראל בסוריה השנה. עוד נמסר כי ישראל תקפה במהלך השנה האחרונה כ-89 מטרות, אשר ברובן היו מבנים, מחסני נשק ותחמושת והביאו למותם של 83 חיילים.

התקיפה המיוחסת לישראל הלילה, מגיעה כחודש לאחר התקיפה הקודמת בסוריה שיוחסה לישראל. בתקיפה הקודמת דיווחו בסוריה כי ישראל תקפה כמה אתרים באזורי החוף במדינה. על פי הדיווחים, התקיפות כוונו לאתרים של חיל הים סורי, ששימשו את איראן, וכן למרכז איסוף מידע איראני שמטרתו היה לחזק את ההשפעה של טהרן לאורך החוף הסורי. על פי הדיווחים, ארבעה חיילים סורים נהרגו בתקיפה.

התקיפה גם מתבצעת כמה ימים לאחר שהרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, נאם בכנס "עולם במשבר: היבטים גלובליים ואזוריים" באוניברסיטת רייכמן, והתייחס למצב הביטחוני ולאיומים השונים על מדינת ישראל. במסגרת דבריו אישר כוכבי בקולו כי ישראל תקפה שיירה סורית בגבול עיראק-סוריה לפני מספר שבועות

אביב כוכבי (צילום: פלאש 90)
אביב כוכבי (צילום: פלאש 90)

לדבריו, "יכולנו לא לדעת לפני מספר שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, יכולנו לא לדעת מה יש בה, ויכולנו לא לדעת שמתוך 25 משאיות זו המשאית - משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח", סיפר כוכבי. "לשם צריך לשלוח את הטייסים, שצריכים לדעת להתחמק מטילי קרקע-אוויר. יש מצבעים שבהם יורים עליהם 40 ובשיא גם 70 טילי קרקע-אוויר בזמן גיחה. הם צריכים לתקוף, לפגוע ולחזור. בחלק מהתקיפות הם גם צריכים לא להרוג את מי שלא צריך להרוג. אלה יכולות מאוד מתקדמות".

"בזירה צפונית אלמלא הפעילות הצבאית שנמשכת שנים רבות, החזון האיראני שהיה אמור לכלול מאות טילי קרקע אוויר, עשרות אלפי אנשי מילציה וארגון חיזבאללה חדשה בדרום רמת הגולן, שובש לחלוטין", הוסיף כוכבי.