המחבל נאצר נאג'י אבו חאמיד מרמאללה, ממקימי גדודי חללי אל-אקצא ומי שהיה מקורב למרוואן ברגותי באינתיפאדה השנייה, מת הלילה (שלישי) במרכז הרפואי "שמיר" ממחלה סופנית. על פי הדיווחים, ישראל נענתה אמש באופן חריג לבקשת אמו לבקרו בבית החולים בעקבות ההתדרדרות במצבו.

המחבל הבכיר נמנה כאמור עם מקימי ארגון חללי אל אקצא ועוד קודם באינתיפאדת אל אקצא היה חבר בהנהגת תנועת הנוער של הפתח (השביבה) ברמאללה. ב-2002, כשהוא בן 22 הוגש כנגדו כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בירושלים בגין מעורבותו בשורה של פיגועים ומקרי רצח יהודים והוא נידון בסופו של הליך למאסר עולם. אבו חמיד הואשם ב-13 סעיפים שונים, כולל מעורבות ברצח בני הזוג כהנא, הנחת מטען בבית הקפה "ביאנקיני" בירושלים, רצח גד רג'ואן בעטרות ומעורבות בפיגוע ב"סי-פוד-מרקט" בתל אביב. 

בין היתר עמד גם מאחורי הפגנות המחאה נגד ביקורו של אריאל שרון המנוח בהר הבית בירושלים, שהובילו לאותה אינתפיאדה. באותם ימים נחשב כמי שהוציא לפועל מספר פיגועי ירי באמצעות פעילים רבים שריכז סביבו. בינואר 2001 אחרי שהכריז על הקמת ארגון "גדודי חללי אל אקצא" ואחרי שהארגון החל להרחיב את פעילותו ביהודה ושומרון ולצבור כוח רב ברחוב הפלסטיני, הוא זכה להכרה רבה וגורמים בכירים ברשות ביקשו שיצטרף אליהם, אולם הוא בחר במרוואן ברגותי ועם השנים הפך לעוזרו האישי ויד ימינו.

ההכרזה על מותו במחנה הפליטים אל-אמערי שבאזור רמאללה:


רשות האסירים הפלסטינית האשימה את ישראל ומסרה: "האסיר נאסר אבו חמיד מת בבית החולים אסף הרופא בעקבות רשלנות רפואית מכוונת וכתוצאה ממדיניות ההרג המכוונת של הנהלת שב"ס כלפי אסירים חולים". 

גם תנועת הג'יהאד האיסלאמי האשימה את ישראל במותו, ומסרה: "אנו מתאבלים על השהיד השבוי נאצר אבו חמיד ורואים בכיבוש את האחריות המלאה לחיסולו ולהשלכות הפשע הנתעב הזה, לאור ההסלמה בתוקפנות והטרור נגד האסירים והאנשים שלנו".