לאחר הפיגוע שאירע הלילה (שישי) בכפר קאסם, כאשר נעים באדיר, צעיר בשנות ה-20 לחייו המתגורר במקום, דרס וירה לעברם של קצין ושני שוטרים במהלך פעילותם בעיר ופצע אותם באורח קל, במשפחתו של המפגע המומים ודורשים לבחון מחדש האם אכן באדיר הוא האחראי למעשה.

פיגוע דריסה בכפר קאסם: שני שוטרים נפצעו קל, המחבל נורה

דודו של המחבל, סובחי באדיר, טוען בשיחה עם "מעריב": "זה ילד נשמה, ילד תמים, לא יודעים מאיפה בא הנשק, המומים. לא מאמינים שהוא מחבל בכלל - למה אנחנו בשטחים? בגואה? איפה אנחנו? צריך לבדוק מה קרה, משהו לא מובן לנו. יש לנו כעס אבל אנחנו רוצים לבדוק הכל".

בתוך כך, קובי זוארץ, ראש המשמרת של המשטרה אשר קיבל את הקריאה לאירוע ולעברו נזרק בקבוק תבערה, מספר שעם הגעתו לזירה הוא ספג את הבקת"ב. הוא מוסיף כי הגיע לכיוון המבנה, שם ניסה המחבל לירות לעברו ולמזלו הירי לא צלח עקב מעצור בירי.

"כוחות מג"ב עם מפקח נ' בראשם הגיעו למקום והבינו שהם חייבים להתחמש. הם היו בג'לג'וליה. הם ספגו עם השוטרים גם בקת"בים. המחבל נכנס ליונדאי גטס לבנה ונוסע בפראות לאחור. פוגע ברכב נוסף שהיה שם ואז פוגע בלוחמים", סיפר זוארץ.

מפקח נ', קצין מג''ב שפעל בפיגוע בכפר קאסם (צילום: דוברות מג''ב)
מפקח נ', קצין מג''ב שפעל בפיגוע בכפר קאסם (צילום: דוברות מג''ב)

הקצין התורן, שי טולדנו, סיפר כי קיבל דיווח שהאירוע מסלים והזעיק כוחות ימ"מ ומג"ב למקום.

קצין המשטרה שי טולדנו על הפיגוע בכפר קאסם, צילום: אלון חכמון

ראש עיריית כפר קאסם, עאדל באדיר, אמר: בוקר קשה בכפר קאסם. אירוע קשה, אני רוצה לחדד שבכפר קאסם המשטרה עושה עבודה טובה ואנחנו משתפים פעולה. לא משנה מה המניע, אנחנו סומכים על אנשי המקצוע שיחקרו מה שצריך, מה הביא לאירוע הקשה שהיה. כדי להגדיר את זה כפיגוע צריך לחכות לחקירה".

"הקלות להשיג את הנשק בחברה הערבית גובה מחיר דמים כבד. היום זה היה לעבר שוטרים - לפני שלושה ימים זה היה לעבר תינוק. זה מקור הבעיה וצריך לעשות את המקיסמום כדי לסכל את התופעה ולגדוע אותה מהחברה הערבית", הוסיף.

ראש עיריית כפר קאסם לאחר הפיגוע בעיר, צילום: אלון חכמון

דובר המשטרה נצ"מ אלי לוי מסר: "יש פה אירוע חמור, פיגוע שהסתיים בנס חנוכה אמיתי כאשר מעצור בנשק מנע פגיעה בשוטרים ולוחמים. היה פה ניסיון ברור לפגוע בסמל שלטון חההחוק, קרי שוטרים ולוחמים, והודות לנחישות חתירה למגע מקצועיות ותגובה מהירה מהשלב הראשון שלה - נמנע פה אסון כבד והמחבל נוטרל. כשנשאל לגבי סרטונים ברשתות והאם התגובה של הלוחמים היתה קיצונית מדי הבהיר נצמ אלי לוי "האירוע מתוחקר ע"י המשטרה ושבכ כשיהיו ממצאים והם יפורסמו".

תנ''צ יאיר חצרוני סממ''ז מרכז (צילום: אלון חכמון)
תנ''צ יאיר חצרוני סממ''ז מרכז (צילום: אלון חכמון)