הרמטכ"ל והשר לשעבר, משה (בוגי) יעלון, תקף היום את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. בריאיון לגלי צה"ל אמר יעלון כי "נתניהו יוצא עלינו איום קיומי. הוא מחריב את המדינה. גם שיח השנאה, גם העובדה שעבריינות פלילית הופכת ללגיטימית, גם הכאוס שהוא יוצר במערכות. אם המדינה חשובה לו שייתן למישהו אחר בליכוד להוביל. אם לפיד וגנץ ייכנסו לקואליציה כזו, אתם יודעים מה, גם הסחטנות שכרגע אנחנו רואים לנוכח מצוקתו הפלילית, המשפטית, תיפסק".

בהמשך, העביר מסר לרמטכ"ל לעתיד הרצי הלוי ולקציני צה"ל: "מציע לו ולקצינים אחרים - תצטרכו להתמודד פה במצבים קשים, ותנווטו לפי מצפון מקצועי, ממלכתי וגם חוקי כי הם משנים את החוקים. אם זה יגיע למצב שהוא התנגשות חזקה - יש מצבים שמתפטרים, אין מנוס".

נתניהו ויעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו ויעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הבוקר תקף גם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ את נתניהו. אין לי ערעור על כך שיש תוצאות ברורות במערכת דמוקרטית, הבעיה היא שהמערכת הדמוקרטית קיבלה החלטה שיכולה להיות ההחלטה הדמוקרטית האחרונה  אם היא תמשיך בכיוון שהיא הולכת אליה", אמר בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM.

"אינני רואה שום טעות. אני רואה מי הולך לשלוח את חיילנו להילחם, אנשים מתוך ההרכב הזה יש יותר מ-20 חכ"ים שמעולם לא שמו מדים על גופם שמא יזדהמו. כל האצבעות מופנות מבחינתי אל רה"מ המיועד", הוסיף.