העיתונאי בן כספית חשף בטורו האישי בסוף השבוע ב"מעריב", כי יותר מ-300 בוגרי יחידת שלדג, יחידת הקומנדו של חיל האוויר, חתמו על מכתב "מחאה, דאגה והגנה על ערכי הדמוקרטיה". על כך, ת' ו-ר', מילואימניקים ביחידה שוחחו הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והביעו את דעתם על המכתב.

ת' התומך במכתב אמר: "אנחו לא חושבים שאנחנו טובים יותר מאף אחד, המכתב הזה מייצג אזרחיות ואזרחים שמרגישים שזו שעת חירום. זה לא ימין ושמאל, זה הבסיס הערכי המשותף לכולנו. אי אפשר שלא לחשוב על אותו לוחם או לוחמת להטב"ית שיכולה להרגיש היא שווה פחות. פסקת ההתגברות יכולה ליצור קבוצת אזרחים סוג ב'. זה מתחבר להרבה קולות מהקהילה העסקית והביטחונית. אני רוצה לפנות לר', אנחנו לא מכירים מלפני, אני רוצה שהוא ידמיין לעצמו אם בנו או בת וייצאו מהארון והם מופלים לרעה על זה. אני מאמין שלפחות בעניין הזה אנחנו תמימי דעים וזו בדיוק מהות המכתב".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אנחנו לא חושבים שאנחנו יותר חשובים מאף אחד, אבל בתור אנשים שהשקיעו כמה שנים טובות מהחיים שלהם. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ואנחנו ממש חרדים ממה שקורה פה. אנחנו אזרחים מודאגים. אנחנו חוששים שנקודת האל חזור זה מצב שעשוי לקרות, ולכן אנחנו מרימים דגל. חתמו על המכתב תוך 4 ימים יותר מ-400 איש. יש פה סתירה קלה מהסימטריה, יש אנשים שחתמו על המכתב כי הם אמרו שהוא לא מספיק נחרץ. על דיון הוא על חשש אמיתי לדמוקרטיה הישראלית. חשוב לנו שיידעו שיש בארץ ציבור גדול שחרד מגורל המדינה".

מנגד, ר', המתנגד למכתב, אמר: "אני רוצה לפרגן על היוזמה, זה עדיף מאדישות. הם גם היו קשובים לדעות אחרות, אבל יחד עם זאת אני חושב שמכתב כזה לא היה צריך לצאת, אינן קשר לשיוך הצבאי, הוא בסוף מכליל. לי ולהרבה חברים מהימין, המכתב שגורם אי נוחות הוא בעיייתי. הייתי מוכן לחתום על מכתב שהוא באמת קורה לשיח בריא בשדה הפוליטי, מכתב מכובד שממוען לממשלת ישראל ולא לבית המשפט כציר עוקף. המכתב מתעלם מהממשלה".

"כל הדבר הזה, אני חושב שהמכתב לא היה צריך לצאת, בטוח לא בצורה מכלילה כזאת. השיוך הצבאי פחות רלוונטי לדיון, בסוף זה מכתב פוליטי והוא מצטרף לשורת מכתבים המשמשים ככלי ניגוח בממשלה הנבחרת. הייתי מוכן לכתוב על מכתב שכולו אחדות ושיח, ומה שבאמת מייצג את אחוות הלוחמים, כי זה בעיניי הערך הכי חשוב", הוסיף.

עוד אמר ר': "אני פניתי לת' כשהבנתי שהוא מיוזמי המכתב, ואמרתי לו שאני כסטריאוטיפ מוכן להיות חתום על מכתב שמדבר אחרת לגמרי. אני מבין את זה שהם מרגישים קצת מאוימים מזה שהממשלה שהם לא הצביעו לה נבחרה. המכתב הוא פוליטי, כך הוא מנוסח, הוא פונה לבית המשפט כבוא תאכוף ותתפוס בגרון את הממשלה, ואני אומר הפוך, אני סמוך על נבחרי הציבור שבחרתי בהם, כל הדמגוגיה וחוק האפליה, כולנו יודעים שזה לא כמו שמנסים לצייר בצורה דמונית. גם על הלטה"ב שלא מקבל שירות, זה שטויות, אני לא מאמין בזה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm