שר הביטחון יואב גלנט נשא היום (ראשון) דברים בטקס חילופי השרים במשרד הביטחון, והתייחס למטרות והיעדים אשר עומדים בפני המשרד, תוך שימת דגש על המאמץ לבלום את ההתחמשות הגרעינית של איראן.

"הראשון והעיקרי באיומים אלו הוא חתירתה של איראן ליכולת גרעינית צבאית, המלווה בהצהרות חוזרות בדבר שאיפתה להשמיד את מדינת ישראל. איום הטילים רחב ההיקף בפניו אנו ניצבים ולצידו הטרור הפלשתיני מהווים אף הם אתגר משמעותי ומורכב. למאמץ הגרעיני שמובילה איראן, לרקטה הנורית משטח רצועת עזה, ולירי על כוחות צה"ל בג'נין יש מטרה משותפת: לרפות את ידינו, לזרוע בנו פחד, לראות בחורבננו. מטרה זאת לא תיצלח!" הדגיש גלנט. 

יואב גלנט בטקס חילופי השרים במשרד הביטחון (צילום: אבשלום ששוני)
יואב גלנט בטקס חילופי השרים במשרד הביטחון (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוסיף: "מערכת הביטחון בראשותי, במאמץ משותף בין כלל זרועותיה, תכין את המענה שיאפשר לממשלת ישראל לקבל כל החלטה באשר לבלימת מאמץ הגרעין האיראני. כנגד הטרור על כל תצורותיו ננקוט יוזמה, נפעל במדיניות התקפית נילחם בטרור ללא פשרות. עוצמתו ויכולתו של צבא ההגנה לישראל המשולבות ביכולותיהם של כלל גופי הביטחון, הן פוליסת הביטוח של ישראל. חיילי צה"ל ומפקדיו ניצבים על משמרתם ופועלים יומם ולילה לבצע את משימותיהם – הם המהווים את היתרון האנושי, המאפשר את הפעילות המבצעית ואת בניין הכוח. צה"ל, צבא העם, ניצב מעל לכל מחלוקת, כשר הביטחון - אני מתחייב לפעול ולחזק את צבא הגנה לישראל. כוחה של מערכת הביטחון כולה, הוא המקנה חיים למדינת ישראל ולאזרחיה, ומאפשר את התנאים הנדרשים לקיום החברה, הכלכלה והחינוך. יחד עם בעלות בריתנו, נפעל למען עתיד טוב יותר ובטוח יותר, למדינת ישראל ולאיזור כולו".

יואב גלנט בטקס חילופי השרים במשרד הביטחון  (צילום: אבשלום ששוני)
יואב גלנט בטקס חילופי השרים במשרד הביטחון (צילום: אבשלום ששוני)

 
גלנט נשא דברי סיום והודה, בין היתר, לראש הממשלה בנימין נתניהו: "גם ביום זה, ליבי ומחשבותיי עם משפחות הנופלים במערכות ישראל, אשר בזכות הקרבתם אנו ממשיכים קדימה. אמשיך לעמוד לצד חבריי, פצועי ונכי צה"ל, הנושאים בגופם ובנפשם את צלקות הקרב והשירות. נמשיך ונעשה את כל הניתן על מנת להשיב את השבויים והנעדרים הביתה. ולקראת סיום, מילות תודה – תודתי והוקרתי לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, על האמון ועל הבחירה בי לתפקיד שר הביטחון. יחד נפעל למען ביצור ביטחונה של מדינת ישראל. תודה לך, בני גנץ, שר הביטחון היוצא, על תרומתך לביטחון המדינה".

יואב גלנט ובני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
יואב גלנט ובני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך, אמר השר היוצא גנץ: "חתמנו על מעל למאה הסכמי שיתוף פעולה ביטחוניים, כולל הסכמים חסרי תקדים עם מדינות רבות באזור.  הסגנו לאחור את ההתבססות האיראנית בגבולנו הצפוני – תוך שמירה על חופש הפעולה. שיאפשר לתקוף את מתקני הגרעין של איראן ולהסיג אותם שנים אחורה.  עלינו לפעול כל העת עם שותפינו ובראשם ארצות הברית בכדי לראות איך מקרינים ומפעילים כוח מול איראן – ולייצר 'מב"מ' מתמשך".

בנושא הפלסטיני אמר גנץ כי "בלי תמיכה מידידותינו בעולם, לא נוכל לא לתקוף באיראן, לא לשבור שיא בייצוא הביטחוני, ולא לבנות ארכיטקטורה אזורית. בלי העם היהודי מאוחד תחת ישראל – נאבד את ייחודנו ונהפוך ממדינת היהודים למדינה עם רוב יהודי". 

לשר הביטחון הנכנס גלנט אמר גנץ: "אני בטוח שהביטחון יהיה בראש מעיניך תוך שימוש בניסיון הרב שלך. אני קורא לך לשמור על צה"ל, ולהמשיך ולשמר את שיתוף הפעולה בין ארגוני הביטחון. לו הייתה בידי עצה אחת הייתי אומר לך - העמד חומת מגן גבוהה ומוצקה בין צה"ל לבין מעורבות פוליטית בהחלטות מבצעיות וערכיות ואל תאפשר את פירוק מערכת הביטחון ליחידות משנה הנתונות לגחמות פוליטיות ומנותקות משרשרת הפיקוד".