סוכנות הידיעות הערבית-הסורית (SANA) דיווחה הבוקר (שני) כי שדה התעופה הבינלאומי בדמשק חזר לפעילות מלאה. זאת, לאחר שכלי התקשורת במדינה טענו כי ישראל ביצעה הלילה תקיפה באזור נמל התעופה, וכתוצאה מכך לפחות ארבעה בני אדם נהרגו. שניים מהם ככל נראה חיילים בצבא סוריה. 

המרכז הסורי לזכויות האדם טוען כי יעדי התקיפה הם מחסני נשק ותחמושת השייכים למיליציות המזוהות עם חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים. שני מקורות מודיעין אזוריים דיווחו כי התקיפות פגעו במוצב סמוך לשדה התעופה של כוח קודס. במקביל, דווח על תקיפה נוספת של כוחות הקואליציה וארה"ב באזור דיר א-זור, נגד יעדים של דאעש.

"האמל"ח במשאית מספר 8": כוכבי אישר שצה"ל תקף שיירה בגבול סוריה-עיראק
בצה"ל מעריכים: בוצעה פגיעה משמעותית באמל"ח איראני בסוריה ב-2022 | מסכמים שנה

לפני כשבועיים דווח כי בכלי התקשורת בסוריה כי חיל האוויר הישראלי תקף באזור הבירה דמשק ובאזור א-סיידה זיינב, דרומית לבירה. בערוץ אל-חדת' הסעודי דווח כי התקיפה כוונה נגד סוללה הגנה אווירית שהוצבה לאחרונה בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. על פי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה ליד נמל התעופה הבינלאומי של הבירה הסורית.

בתקיפה נוספת בחווה הממוקמת בפרווריה הדרומיים של העיר נהרס כליל מחסן של חיזבאללה שהכיל נשק וחומרים לוגיסטיים. על פי הדיווחים, כארבעה טילים שוגרו לעבר העמדות של המיליציות האיראניות.

שדה התעופה בדמשק הושבת לפחות פעמיים במהלך שנת 2022, כך על פי הדיווחים. בחודש יוני האחרון דווח כי כתוצאה מהתקיפה המיוחסת לישראל נגרם נזק למסלול המראה, מגדל תקשורת, אולמות נוסעים ושלושה מחסנים. לפי מרכז המעקב, אולמות הנוסעים שנפגעו משמשים אנשי צבא בכירים מאיראן וחיזבאללה. כמו כן, במוקדי ההפצצה נמצא גם מקום אחסון לנשק שמועבר מאיראן, טרם העברתו למפקדה האיראנית מדרום לדמשק. 

צילום לווין של שדה התעופה בדמשק, סוריה (צילום: ImageSat International (ISI))
צילום לווין של שדה התעופה בדמשק, סוריה (צילום: ImageSat International (ISI))

לטענת המרכז הסורי לזכויות אדם במהלך השנה האחרונה, 32 תקיפות בסוריה יוחסו לישראל שהובילו לפגיעה בכ-91 מטרות, כולל מבנים, מחסני נשק ותחמושת, מפקדות, מרכזים ומנגנונים. בתקיפות אלו נהרגו 89 חיילים וכן גם שני קצינים איראנים מכוח קודס, 11 חיילים מהמיליציות הסוריות המזוהות עם איראן ו-11 עובדי חיזבאללה.