השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר (שלישי) להר הבית, לראשונה מאז הבחירות האחרונות. בן גביר אמר בהר כי "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל". 

"לא ניכנע לחמאס": בן גביר עלה להר הבית חרף האיומים וההתראות

ניצב בדימוס יאיר יצחקי, לשעבר מפקד מחוז ירושלים, שוחח עם ענת דוידוב וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לדברים: "כל הטיפול בנושא הר הבית צריך להיות רגיש. כשאני הייתי מפקד מחוז ירושלים אחרי עליית שרון להר הבית פרצה אינתיפאדה, אני צפיתי את זה. נפצעתי שם. זה החלק הקטן של העניין. הייתה לי הערכה שהאירועים יסתיימו רע מאוד ולכן גרמתי לזה שיהיה דיון אצל ראש הממשלה. בניגוד לדעתי הוחלט בעיתוי הזה, כי אז אמרתי שהעיתוי לא מתאים".

עם זאת, טען יצחקי כי יש לאפשר עלייה להר הבית, והוסיף: "ההחלטות בעניין צריכות להיות על בסיס מודיעין. באותן שנים של עליית שרון להר הבית ערפאת ניסה להצית אש, מעמדה של הרשות היה חלש מאוד, הוא ניסה להשיג כסף. זה לא המצב היום. לכן, הערכות וההחלטות שצריכות להיות על ידי כל גורמי הביטחון, המודיעין צריך להגיע להחלטות ברמה הגבוהה ביותר, אני מניח שכך גם היה הפעם. לכן ביצעו את זה באופן הזה וזה נגמר כמו שצריך. לדעתי שר בממשלת ישראל, לא משנה ימני או שמאלי, צריך לעלות להר הבית".

"הרגישות של מצעד הדגלים היא הרבה יותר נמוכה מאשר עימות בהר הבית. אירוע קטלני של הרג של פלסטינים בהר הבית הופך להיות אירוע בקנה מידה בינלאומי. צעדה ברחובות ירושלים פחות רגישה. הרגישות לדברים האלה היא גם בעיתוי הנכון. על כל מהלך שמאושר על ידי המשטרה זה חייב להיות מגובה במודיעין ובמקרים מסוימים ברמת הממשלה וראש הממשלה", הוסיף. 

על כך שמהדיווחים אתמול בנושא היה נראה כי בן גביר דוחה את עלייתו להר, מה שלא לבסוף, הסביר: "אני לא יודע אם זה לא היה תרגיל שהוחלט לעשות את זה באופן הזה, גם הונאה היא כלי עבודה במציאות שבה אנחנו נמצאים. כשיש דבר כזה ורגישות כזו חייבים גורמי המודיעין להתייעץ ולומר את דעתם, אחרי זה הדרג המדיני צריך לחוות את דעתו".