אלפים ליוו היום (שלישי) את החייל, רב"ט ברוך כברתה, תושב פתח תקווה ולוחם המערבים של גדוד ארז, שקיפח את חייו הלילה ככל הנראה מכדור שנפלט. 

האלפיים צעדו לצד ארונו, אותו נשאו חיילי המשטרה הצבאית, חבריו לחידה. על חלקת הקבר אמר מפקדו, סא"ל חגי סין איציק: "זה אירוע שאנחנו חייבים לתחקר כדי להגיע לאמת המוחלטת שלו, כדי שמקרים כאלה לא ישנו".

בהמשך, סיפר סא"ל סין איציק סיפר על הלוחם ואמר: "ברוך, התגייסתי לפני ארבעה חודשים ובחרת לשרת שירות משמעותי בחיל המשטרה הצבאית. בסיום ההכשרה הגעת אלינו לגדוד ארז ומיד התחברת לשגרה, להווי ולפעילות המבצעית. גישתך האופטימית עוררה השראה בכולנו, החיוך, הצחוק מדבק והברק בעיניים הם שהפכו אותך לדמות משמעותית בקרב חבריו. בתקופה כה קצרה נכנסת ללבבות של כולנו, לכתוב ולדבר עליך בלשון עבר זה קשה מנשוא". בסיום פנה למשפחה ואמר שהם חלק מהמשטרה הצבאית. 

סא"ל חגי סין איציק על רב"ט ברוך כברתה ז"ל (צילום: אלון חכמון)

במהלך הטקס, פנו לאחותו להגיד כמה מילים והיא אמרה בבכי: "מה זה יעזור". מיד אחרי זה המשפחה אמרה קדיש והונחו זרים על פתח הקבר. הלוחמים מהמשטירה הצבאית, לוחמי המעברים מהיחידה שלו, בכו אחד על הכתף של השני וחיבקו אחד את השני. המסר שעבר זה המשפט "על שטויות אחי, על שטויות".

מכריו ובני משפחתו של רב-טוראי כברתה,קיבלו בהלם את האירוע הטרגי. חבריו מסרבים לעכל שאיבדו את אולי המוכשר מבין החברים. בן משפחתו ציין: "הוא הוא אמור היה לצאת לקצונה, בחור עם אמביציה גבוהה מאוד שאהב את המדינה ורצה לתרום. חבל שזה נגדע בצורה כזו".

הלוויתו של רב-טוראי ברוך כברתה ז''ל (צילום: אלון חכמון)
הלוויתו של רב-טוראי ברוך כברתה ז''ל (צילום: אלון חכמון)

בן משפחה אחר התייחס לאירוע המצער ולתוצאותיו וציין: "אנחנו מבינים שזה קרה בטעות אנוש ולא בכוונה, וגם החייל השני מסכן. הכאב פה הוא עצום". חברה שלמדה עם כברתה בעבר מספרת על "בחור מדהים, צנוע, עם יכולות עצומות. אירוע כזה משתק את כולנו. זה עצוב וכואב".

מנהלת בית הספר התיכון "עמל א'", מירי ענני, בו למד כברתה ז"ל סיפרה: "ברוך סיים לפני כחמישה חודשים, בחור מדהים, כריזמטי, מוכשר. קשה להאמין, אנחנו בהלם. ברוך תחסר לנו מאוד, אתה בליבנו, המשפחה המדהימה שלו. מסביבו תמיד היו חברים, תלמיד איכותי. הוא החליט להתגייס, עשה כברת דרך ושינוי. כולנו כואבים". 

מנהלת תיכון עמל א', מירי ענני, על רב"ט ברוך כברתה ז"ל (צילום: אלון חכמון)

רב-טוראי ברוך כברתה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רב-טוראי ברוך כברתה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

כברתה, חייל לוחם מעברים מ"צ מגדוד ארז, נהרג כאמור לאחר שנפגע מירי של חברו. לאחר מאמצי החייאה, נקבע מותו.  לוחם בגדוד שהיה עם כברתה בחדר המגורים נעצר בחשד למעורבות באירוע. ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור, הנחה על הקמת ועדת מומחים בראשות מפקד חטיבה 646 אלוף-משנה ירון סימסולו לחקירת נסיבות האירוע. נפתחה חקירה פלילית והמשטרה הצבאית ממשיכה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.