דניס זינובייב ז"ל, לוחם בחטיבת "כפיר" בן 18 מפתח תקווה, נהרג הלילה (ראשון) ושלושה נוספים נפצעו באורח קשה וקל כתוצאה מפיצוץ רימון בחדר מגורים בבסיס צה"ל במרכז הארץ. זינובייב ז"ל הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו. באירוע נפצע לוחם נוסף באורח קשה ושני לוחמים נפצעו באורח קל.

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי הנחה על הקמת ועדת מומחים. בנוסף, יתקיים בצה״ל עוצר אימונים וסריקות נפלים, תחמושת ואמצעי לחימה. האימונים יחודשו עם סיום הסריקות והשלמת שיעורים למפקדים ולחיילי צה"ל בנושא. 

על פי ההערכה בצבא מדובר בתחמושת שנמצאה בשטח האימונים ונלקחה לחדר בניגוד לפקודות. מסתמן כי תחמושת המקל"ר (מקלע רימונים) או מטול רימונים שקוטרה 40 מ"מ ופיצוצה גורם גם לפיזור רסס קטלני, התפוצצה בתוך תיקו של החייל. התיק היה בסמוך למיטה ועל פי הבדיקות הראשוניות לא היה משחק בתחמושת בתוך החדר והפיצוץ התרחש במפתיע אולי בשל נפילת התיק שהוביל לפיצוץ.

זו הייתה שבת שגרתית לחלוטין בבסיס האימון המתקדם של חטיבת כפיר בסיס בקעות בצפון בקעת הירדן. הפלוגה שנמצאת עכשיו בשלב טירונות האימון המתקדם נשארה שבת והחיילים בחדר היו בזמן החופשי שלהם ולפני שינה כשהתרחש הפיצוץ בתוך החדר. בסביבות חצות התרחש הפיצוץ, כנראה בתוך התיק של החייל שנהרג. ארבעה חיילים נפגעו כאשר החייל שנהרג נפצע אנוש ומותו נקבע בשטח, ושאר הפצועים בהם אחד קשה ובהכרה פונו עם מסוק לבי החולים.

בשלב הבדיקה כרגע מסתמן כי בתיקו של החייל שנהרג הייתה תחמושת של מקלע רימונים, נפל תחמושת שנמצא כנראה בשטח ונאסף בניגוד חמור לפקודות ואף הובאה לחדר. בשלב הזה לא ברור האם מלבד חיילים נוספים במחלקה ידעו על הבאת התחמושת שנמצאה בשטח האימון לחדר המגורים.  

לא ברור בשלב המקדים של התחקיר היכן נמצאה התחמושת בשבועות האחרונים, מי הביא אותה מהשטח והאם חיילים נוספים ידעו על מציאת התחמושת שבסופו של דבר התפוצצה בתיקו של החייל שנהרג. חשוב להדגיש כי חל איסור מוחלט על נגיעה בתחמושת נפל שנמצאת בשטח וישנו בצה"ל נוהלים ברורים לדרך הטיפול בנפל, סימונו בשטח עד לסילוקו על ידי קצין שמוסמך לכך.

האירוע הזה חריג עוד יותר בכך שלא רק שככל הנראה נאספה התחמושת מהשטח היא נלקחה לחדרי המגורים והייתה בתיקו של החייל בשעה שהתרחש הפיצוץ שהוביל לאסון בבקעה.

הערכה המובילה כרגע בצבא כי החייל שנהרג מצא את התחמושת בשטחי האימון בתקופה האחרונה ומסיבה שאינה בוררה לקח אותה. סוג התחמושת תואם בצורתו גם למטול רימונים שמורכב על נשקו האישי של הלוחם שנהרג.  על פי הערכת מומחים הפיצוץ עצמו התרחש בתוק התיק של החייל כך שנשללת בשלב הזה אפשרות של משחק בתחמושת בתוך החדר ומעדויות החיילים הפיצוץ התרחש באופן מפתיע ופתאומי ללא שמישהו נגע או שיחק עם תחמושת בחדר.