חמישה ימים בלבד לפני האסון בו נהרג חייל צה"ל רב"ט דניס זינובייב ז"ל כתוצאה מפיצוץ נפל בחדר המגורים, התרחש אירוע חריג וחמור נוסף כאשר חייל, שהיה אמור להיות תחת השגחה קפדנית בשל איומים בהתאבדות, ונשקו האישי נלקח, ירה בעצמו ונפצע קשה לאחר שהצליח לגנוב נשק מהפלוגה הסמוכה, בה התרחש מאוחר יותר אירוע התפוצצות הרימון.

רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל הובא למנוחות; אחיו: "לא קיבלנו תשובות למה היו שם נפלים"
הותר לפרסום: דניס זינובייב ז"ל הוא לוחם צה"ל שנהרג מפיצוץ רימון בחדרו

חיילים ביחידה מעידים כי לאורך זמן איומי החייל, מצוקותיו ובקשותיו לטיפול נפשי טופלו בצורה לקויה חלקית ולא מספיק רצינית. חיילים רבים הופתעו מהתנהלות המערכת, בעיקר משום שמדובר בחייל שהיה מוגדר כחייל בודד, עלה מרוסיה והתגייס לשירות קרבי. בדברים שעלו גם ברשתות החברתיות טענו חיילים באנונימיות כי האירוע לא טופל כנדרש ואף היה ניסיון להשתיקו.

 גורמים צבאיים אמרו ל"מעריב" כי רצף האירועים מצביע על בעיות של תרבות ארגונית ומשמעת בבסיס הטירונים של חטיבת כפיר, הנמשכים כבר לאורך זמן. ביקורות אחרונות שנעשו בבסיס הטירונים העלו גם הם ממצאים המעידים על בעיות הקשורות למשמעת תרבות צבאית ועוד.

מפרטי ניסיון ההתאבדות של החייל, שפרסם העיתונאי יואב זיתון ב-YNET, עולה החשד כי מפקדים שהיו אמורים לשמור על החייל שאיים בהתאבדות התרשלו במשמרתם, לאחר שקיבלו הנחייה לשמור עליו באופן צמוד על מנת שלא יפגע בעצמו. מסתמן כי ככל הנראה נותר רק מפקד אחד עם החייל, אשר ניצל זמן קצר בו נרדם המפקד, יצא מאזור הפלוגה וגנב נשק מהפלוגה הסמוכה.

לאחר שהצליח לחמוק מהפיקוח הרופף של מפקדיו וגנב נשק, ירד החייל שהיה במצוקה נפשית גדולה לשטחי האימונים, ובמתקן המשמש לאימונים בשטח בנוי, ירה בראשו. במזל, הקליע פגע בלסתו של החייל וצוותי הרפואה הצליחו לייצב את מצבו עוד לפני שהועבר לבית החולים, שם עבר סדרה של ניתוחים והוא צפוי להישאר באשפוז גם בתקופה הקרובה.

מדובר צה"ל נמסר: "חייל צה"ל נמצא ירוי ביחידתו ביום ה-10 בינואר 2023. החייל מקבל כעת טיפול רפואי בבית חולים. המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות האירוע באופן מידי, בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית". גורמים צבאיים הוסיפו כי הן מטעמים הקשורים בצנעת הפרט והן לנוכח החקירה המתנהלת, לא ניתן להתייחס לטענות באופן ספציפי.

אם אתן.ם או מישהו קרוב חווים מצוקה קשה, אל תישארו לבד - דברו איתנו. עמותת ער"ן מפעילה קווי סיוע אנונימיים  לחיילים במצוקה הפועלים 24/7 בטלפון כוכבית 2201 ובאתר העמותה בצ'אט ובווטסאפ