גורמים בחמאס מסרו הבוקר (רביעי) לעיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, כי הארגון פרסם את הקלטת של אברה מנגיסטו מתוך הערכה שיש סיכוי להגיע להסכם חילופי שבויים עם ישראל. גורמים בחמאס ציינו כי "למרות ממשלת הימין הקיצוני בישראל, היא עשויה להשלים את העסקה, מכיוון שהיא נחשבת ליציבה יותר".

על פי העיתון הלבנוני, בחמאס מסרו בנוסף כי "הקיצוניים הפשיסטיים בממשלה לא יבלמו את דרכו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחתימה על הסכם חילופי שבויים עם ישראל". לדברי הארגון, "רוב העסקאות, מבחינה היסטורית, נחתמו עם ממשלות הימין".

כזכור, מוקדם יותר החודש, בחמאס פרסמו תיעוד חדש של אברה מנגיסטו, האזרח הישראלי שחצה את הגבול לרצועת עזה בשנת 2014. בסרטון, נשמע מנגיסטו אומר: "אני האסיר אברה מנגטיסו, עד מתי אני נמצא פה? בשבי אני וחבריי אחרי השנים הארוכות. איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו". 

בפתח הסרטון, פנו בחמאס לרמטכ"ל הנכנס: "גדודי אל-קאסם מדגישים את כשלונו של הרמטכ"ל היוצא כוכבי וממסדו, ואת השקר שלו לעמו ולממשלתו בהישגים דימיוניים והזויים. הרמטכ"ל הנכנס הלוי צריך להכין את עצמו לשאת בנטל של הכישלון הזה והשלכותיו". הסרטון מפורסם שעות ספורות בלבד לאחר כניסתו של רב-אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל.