בדרום הארץ מגיבים היום (רביעי) לתוכניתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במשטרה, ולאחר שהכריז אתמול עם מפכ"ל המשטרה על הקמת המשמר הלאומי.

בן גביר יקבע את מדיניות המשטרה? זהו החוק המתגבש

מאיר חזוט, תושב באר שבע אמר: "הרפורמה לא עונה על הצורך בעריכת ויישום תוכנית למיגור הפשע ולמשילות בנגב, הבטחות צריך לקיים, לא מסתמן בשלב זה שבן גביר הולך לממש בנחישות ובדבקות את כל מה שהתיימר והבטיח לפני הבחירות ושעל סמך תעמולת בחירות זו שלו אנשים הצביעו לו, כולל אני. הבוחרים שהעלו אותו גם יורידו אותו אם הוא לא יתעשת ויציג תוכנית בת-מימוש עם יעדים ולו"ז להשלטת משילות בנגב, בדיוק כמו שהבטיח לנו".

ידידיה נעים, תושב באר שבע, אמר: "משמר לאומי הוא דבר נחוץ מאוד לאור המצב של חוסר המשילות כאן בבאר שבע והנגב כולו, הסיירת העירונית שעיריית באר שבע הקימה ושאנחנו תושבי העיר באר שבע משלמים עליה מס שמירה לא עושה את העבודה כמו שצריך וגם לא נתנו לה מספיק כלים להתמודדות עם כל הסוגיות הבוערות כאן בנגב ולכן חייבים להקים משמר לאומי". 

איתמר בן גביר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

טלאל סלימאן אלקרנאוי, יו"ר פורום רהט בלדי וחבר במטה לנפגעי גזענות, אמר: "הרפורמה במשטרה הולכת לקומם את האזרחים לבינם לבין עצמם. זו חתירה למלחמת אזרחים. בהעלאת שכר השוטרים הוא מעניק להם שוחד כדי לבצע את מה שהוא ירצה. אנחנו כאזרחים ערבים וחלק גדול מהאנשים המתונים במדינה יודעים היטב שהוא רוצה לעשות פה מלחמת אזרחים. לכן אני חושב שתוכניתיו להפוך את המדינה לדיקטטורית ולא דמוקרטית ולעשות פה אפליה בין האזרחים ואני מתנגד לה באופן חריף. זה רק יביא חורבן ואסון שהבנאדם הזה יכול להשתמש בחוק ובתפקיד שלו ולעשות כל מה שהוא רוצה". 

רני אלקרינאוי, תושב רהט, אמר: "אני אוהב את המדינה. אבל למה להשתמש באזרחים? יש להעסיק שוטרים מקצועיים ולשלם להם כראוי על עבודתם. צריך לעצור את הפורעים, לא רק ערבים שחוק יהיה על כולם. כשתושב רהט יתקשר למשטרה בזמן שיש יריות אז שהמשטרה תגיע ותעצור את הפורע. צריכים להבין שביטחון המדינה נוגע לכלל האזרחים. לא לימין ולא לשמאל".

"משמר הגבול מתחיל להסתובב ברחובות של באר שבע, בן גביר טוב לנגב. אנחנו מרגישים שהפשיעה ירדה. אחרי שבן גביר נכנס הרגשנו את זה. לדעתנו, לא משקיעים מספיק בחינוך בפזורה הבדואית ואז הם מגיעים עם אותה תרבות לבאר שבע, זה מה שהם יודעים. צריך להשקיע יותר בחינוך", אמרו כמה מתושביה הותיקים של באר שבע בזמן שקיימו דיון פוליטי סוער בקיוסק בעיר העתיקה.