אירוע אלימות חמור התרחש אתמול במוצב חרסינה שביישוב היהודי בחברון, בין סגן מפקד חטיבת יהודה לרס"פ ולוחמים מגדוד 51 שמאיישים את המוצב. מבירור ראשוני של התקרית עלה כי הלוחמים הכו את הקצין, בדרגת סא"ל בבעיטות ואגרופים. עם זאת, עלה כי גם הקצין פעל באלימות כלפי חייל, שלא היה מוכן להכניס אותו למוצב בשל סכסוך קודם בין קצינים בגדוד גולני לקציני מטה בחטיבת יהודה. הבוקר (שלישי) נחשפו פרטים חדשים ששופכים אור על התקרית החמורה. כך התפתח האירוע האלים - שלב אחר שלב.

"גולנצ'יק ערס": קטטה פרצה בין סמח"ט יהודה ללוחמי גולני בחברון; צה"ל: "האירוע מתוחקר"

ביום ראשון בזמן שיחה קצין הקשר החטיבתי של חטמ"ר יהודה קרא לסמג"ד 51 מול כולם "גולנציק ערס". בתגובה לכך הסמג"ד הזהיר את כלל הגדוד ואמר שמי שיכניס את קצין הקשר דרך ה-ש.ג. יישאר שבת בבסיס. 

מאוחר יותר הגיע קצין הקשר בליווי סמח"ט יהודה לש.ג. והלוחם שבעמדה מנע ממנו לעבור בטענה שלא קיבל אישור. סמח"ט יהודה התקשר לסמג"ד ואמר לו שהוא רוצה להיכנס. בתגובה הסמג"ד אמר לו שהוא יכול להיכנס לבד, אבל את קצין הקשר הוא משאיר בחוץ.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לאחר עימות טלפוני הסמח"ט הגיע ללוחם והודיע לו שיכניס אותו עכשיו למוצב עם החפ"ק שלו וקצין הקשר. הלוחם סירב ואמר לסמח"ט להתרחק מהמקום.

בתגובה הסמח"ט הצמיד את ראשו ללוחם שבתגובה הצמיד את ראשו בחזרה, או אז החפ"ק של הסמח"ט התחיל לדחוף את החייל ולירוק בפניו.

הלוחם הודיע באמצעות מכשיר הקשר של הפלוגה על עימות עם הסמח"ט. ב-ש.ג. החל עימות פיזי מלווה באיומים לפיהם הסמח"ט לא עובר בגלל שהוא הכה את הלוחם.

לאחר מספר דקות הגיע הסמג"ד לנקודה והכניס את הסמח"ט ב-ש.ג. יחד עם קצין הקשר. אך אז, באופן לא מוסבר, סמח"ט יהודה החליט לרדת לפלוגה ג'.

רס"פ הפלוגה ראה אותו, חסם את דרכו ואמר לו בפקודה שהוא לא נכנס לפלוגה. הסמח"ט התעצבן, תפס את ידו של הרס"פ, סובב אותו לאחור והצמיד אותו לקיר. כלל לוחמי הפלוגה הבחינו במתרחש וזינקו על הסמח"ט, הכו אותו בבעיטות ואגרופים עד שהוא נפל על הרצפה.