המתיחות הביטחונית: תיעוד שמגיע הערב (רביעי) מהרשתות החברתיות קושר ככל הנראה בין קלטת השמע של אסירה ביטחונית מכלא דמון לירי הרקטה לעבר שטח ישראל. בסרטון מצולמים שלוש רקטות עם שמותיהם של אסירות ביטחוניות שבבתי הכלא בישראל.

כזכור, "לשכת המידע לאסירים פלסטינים" טענה הבוקר כי פרסמה קלטת שמע של אסירה ביטחונית מכלא דמון הזועקת לעזרתם של הארגונים הפלסטינים. זאת, לאחר שנטען על ידי השלכה כי "התנאים בבתי הכלא בישראל מתוחים כבר ימים, בעקבות הצעדים השרירותיים והתקיפות של הנהלת בית הסוהר נגד האסירות". כמו כן, בארגון חמאס שלחו מסר מאיים לישראל והצהירו: "המצב יוביל לפיצוץ".

בקלטת השמע שפורסמה, אמרה האסירה: "שולחות את זעקותינו אל כל מי שחוזר על כך שהוא פועל לשחרור שלנו. איפה הנחישות שלכם? איפה הניצחון עבורנו? או שמא מדובר במסרים ריקים כדי להעביר את הזמן ללא פעולה מעשית? מי יתמוך בנו וילמד את האויב לקח, ממנו ילמד שלא לתקוף אותנו? או שנחכה לאסיר אחר שילחם עבורנו, כפי שעשה יוסף אל-מבחוח (שדקר סוהר ביטחוני בכלא נפחה בשנת 2021)?".

שרידי הרקטה שנורתה לשדרות (צילום: עיריית שדרות)
שרידי הרקטה שנורתה לשדרות (צילום: עיריית שדרות)

עוד הצהירה האסירה הביטחונית כי "איפה מי שישחרר אותנו לאחר שנפלנו בשבי, ביום שפעלנו למלא את חובתנו במו ידינו, למען המולדת הקדושה ולא נגזר עלינו למות מות קדושים. זו הזעקה שלנו, האם נמצא מישהו שיתמוך בנו ויאמין שהאויב יפסיק לפגוע בנו ולשחרר אותנו?".

בתוך כך, בכיר החמאס, איסמעיל רדואן, שלח מסר מאיים לכיוון ישראל והזהיר "מפני ההשלכות והמשך התוקפנות נגד האסירות בכלא דמון הכבוש". בדברים שמסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שאהב", הצהיר כי "הפשעים הללו נגד האסירים מקרבים אותנו לשלב של פיצוץ. ההשלכות לא ייעצרו בגבולות בתי הכלא בלבד. אנו רואים בכיבוש הציוני כאחראי באופן מלא להשלכות ולצעדים הפליליים נגד האסירים הגיבורים שלנו".

כמו כן, דובר לשכת האסירים הפלסטינים, איסלאם עבדו, הדגיש כי "התוקפנות ההולכת וגוברת של ישראל נגד האסירים והאסירות חצתה את כל הקווים האדומים. הזירה הנוכחית מאיימת להתפוצץ גם מחוץ לכותלי בית הכלא. עבדו אמר בהצהרה ל"שאהב" כי "האסירים, בעיקר בבתי הכלא בנגב, עומדים בפני פגיעה קשה ומתמשכת בשבוע האחרון בהוראת השר הפשיסטי לביטחון לאומי איתמר בן גביר". לדבריו, "יש מצב חסר תקדים ותוקפנות שחצתה את הקווים על ידי תקיפה והכנסת כוחות הדיכוי לתוך בית הכלא ושליכת האסירות לתאי בידוד".

במקביל, כלי תקשורת פלסטינים מדווחים כי ישנה מתיחות שיא בכלא עופר לאחר שהנהלת הכלא החליטה להוציא את מכשירי הטלוויזיה מתאי האסירים הביטחוניים.