לוחמי יחידת דובדבן, מגלן ולביאי הבקעה פעלו הבוקר (שבת) במחנה הפליטים עקבת ג'בר, סמוך ליריחו, למעצר המבוקשים בירי בצומת אלמוג בשבוע שעבר. במהלך הפעילות, הכוחות כיתרו מספר מבנים בהם היו מבוקשים, במבנה הראשון אף הסגירו עצמם לידי הלוחמים. החשודים בירי ככל הנראה לא נעצרו.

במאמץ מודיעני של השב"כ, מאז אירע הפיגוע, נאסף מידע לפיו החברים בתשתית מסתתרים במבנה במחנה הפליטים, תוך שהם נעזרים בבני משפחתם ותושבי המקום ועוסקים בתכנון פיגועים נוספים. בפעילות כוחות הביטחון נעצרו מספר פעילים וסייענים של התשתית שהועברו לחקירת השב"כ. במהלך פעילות המעצרים בוצע ירי לעבר כוחותינו שהשיבו באש לעבר החמושים, זוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו.

בתוך כך, משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שישה פלסטינים נפצעו במהלך חילופי האש בין המחבלים לכוחות צה"ל, ביניהם אחד באורח קשה. 

במקביל, דווח כי תושבי מחנה הפליטים קיבלו הודעת SMS ובה נכתב: "תושבי מחנה עקבת ג'בר, אנו פועלים באופן סלקטיבי נגד הטרור, ונמנעים מעימותים מיותרים עם כוחות הביטחון ושמרו על ילדיכם בבית. עזרו לנו על מנת שנחזיר את השקט למחנה".

כזכור, בשבוע שעבר בוצע ירי בסמוך למסעדה בצומת אלמוג שבמרחב חטיבת הבקעה והעמקים. מדובר צה"ל נמסר כי המחבל הגיע למסעדה, ביצע ירי של כדור בודד עקב מעצור בנשקו ונמלט מהמקום. לא היו נפגעים באירוע.