ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נועד שלשום עם נשיא צרפתעמנואל מקרון, בפריז. במהלך פגישתם, שני המנהיגים דנו בהרחבה בדרכים להיאבק באיום הגרעין האיראני. נתניהו הדגיש כי יש לחזק את ההרתעה מול איראן וגרורותיה במזרח התיכון. כמו כן, אמר ראש הממשלה כי יש להטיל סנקציות משמעותיות על המשטר האיראני, וקרא להכללת ארגון משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. 

"התקרבות בנושא האיראני": נתניהו נפגש עם בכירי הקהילה היהודית בצרפת
איראן באיום לישראל: "אם תפתח במלחמה אזורית היא תישרף"

בתקשורת הצרפתית דווח היום (שבת) כי ישראל חוששת שאיראן תשיג נשק גרעיני ומבקשת להקים קואליציה צבאית יחד עם מעצמות המערב נגד טהרן. "על הנייר הכל מוכן. ישראל למדה לפרטי פרטים את האסטרטגיה שלה לתקיפה באיראן. גובשו כ-3,000 מטרות, והיא רוצה לפעול במהירות. אבל אין שאלה האם לצאת למערכה לבד", הודה גורם דיפלומטי המעורה בפרטים.

הרעיון של ישראל, הסביר אותו גורם, הוא למצוא בעלות ברית. קואליציה שכזו תכלול את צרפת, ארצות הברית ואולי כמה מדינות ערביות, בעיקר מהמפרץ, שגם עבורן איראן מהווה איום. "אחדות היא כוח. לברית כזו תהיה תפקיד מרתיע. ישראל תתקוף את איראן, אבל טהראן לא תוכל להגיב, כי זו תהיה הכרזת מלחמה על כמה מדינות במקביל", ציין והוסיף כי "פריז וושינגטון דחו מכל וכל את האפשרות הזו והעדיפו את הפתרון הדיפלומטי מול איראן, אבל המצב השתנה".

תרגיל צבאי של איראן. צילום: רויטרס

כזכור, הנציג המיוחד של ארצות הברית לנושא איראן, רוברט מאלי, אמר מוקדם יותר השבוע לרשת CNN כי "האופציה הצבאית עם איראן על הפרק, אם המסלול הדיפלומטי ייכשל".