בצה"ל מסכמים היום (חמישי) יממה מתוחה, שהחלה בפעילות בשכם בה נהרגו 11 פלסטינים, ונמשכה עם ירי לעבר יישובי הדרום ועם תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה. המתיחות הביטחונית צפויה להימשך גם בסוף השבוע, עם כוננות גבוהה באיו"ש, עוטף עזה ואזור ירושלים.

שמונה מתוך 11 הפלסטינים שנהרגו הם מחבלים אשר היו אינדיקציות כי בכוונתם הייתה לבצע פעילות טרור. לגבי זהות שלושת ההרוגים האחרים מתבצעת בדיקה. המסר המרכזי שביקש צה"ל להעביר בפעילות הוא שלא יהיו ערי מקלט ביהודה ושומרון.

בתקיפת צה"ל ברצועה הבוקר הותקפו באור יום שתי מטרות משמעותיות. בין היתר, במחנה של חמאס שהותקף היה פיגעה גם בכלים ימיים של חמאס.

בתוך כך, בצה"ל מרוצים מההסכמה על תכנית רב שנתית למערכת הביטחון ולצה"ל שהושגה הלילה. בצבא סבורים כי מדובר בהסכם טוב ואחראי, הכולל התייחסות חשובה לסוגיית שימור כוח האדם בצה"ל.

ההסכם אמור לתת יכולת טובה יותר לשמר אנשים, כך שיוגדל מספר תקני הרב סרן מקצועי שיכולו להמשיך בצבא גם מבלי קידום לסגן אלוף. מודל ייחודי לבחירה יתקיים פיילוט במערכים ספציפיים שבהם יבחר איש הקבע בין פניסיה להטבות שכר.

בנוסף, במערך הסדיר יופעל מודל בו חיילים ישרתו שירות ארוך או קצר יותר בהתאם לצרכי הצבא, כאשר החיילים ובמיוחד הלוחמים שישרתו שירות ארוך יזכו לתגמולים גבוהים. יכול להיות שבתפקידים מסויימים יהיהו בנים ובנות שיעשו שגם שירות של שנתיים, ובסך הכל ממוצע השירות לאחר הפעלת המודל יעמוד על 28 חודשים. בנוסף צפויה תוספת שכר לקצינים ונגדים צעירים בדגש על לוחמים.

כמו כן, לראשונה תוסדר הפנסיה הצוברת שהחלה בשנת 2004. השלמת תקופת שירות תסוכם ופנסיית הגישור תשולם עד גיל 60.