המתיחות הביטחונית: מקורות פלסטינים מסרו היום (חמישי) לרשת אל-מיאדין הלבנונית, המקורבת לחיזבאללה, כי אתמול נעשו מאמצים למנוע הסלמה בין ישראל לפלסטינים, לאחר המבצע של כוחות הביטחון בשכם. המקורות הוסיפו כי "המתווך המצרי" ביקש מהארגונים בעזה לא להגיב, ולהסתפק רק בהפגנות בגדה.

בתוך כך, על פי הגורמים הפלסטינים, המצרים הזהירו מפני ההשלכות, וכי ישראל תתקוף בעוצמה ברצועת עזה. עם זאת, הגורמים ברצועה דחו את הבקשה, והדגישו את הצורך של "אחדות הזירות". בנוסף, המקורות אישרו כי ירי הרקטות הלילה לעבר ישראל "לא יהיה ככל הנראה התגובה היחידה", וכי "כל האפשרויות פתוחות". עוד ציינו המקורות כי במגעים השתתף גם שליח האו"ם.

כזכור, שישה שיגורים זוהו הלילה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה חמישה, ושיגור נוסף נפל בשטח פתוח. מוקדם יותר, לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל פעלו בקסבה של שכם למעצר שלושה מבוקשים שמעורבים בתכנון וכוונה להוציא פיגועי ירי בטווח הזמן המיידי, וכן בפיגוע הירי שבו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל ובפיגועים נוספים.

לפי דיווחים פלסטינים, במהלך הפעילות חוסלו כ-10 מחבלים וכ-97 נפצעו. מצה"ל נמסר כי המחבלים שחוסלו הם אחד מראשי קבוצת הטרור 'גוב האריות', חוסאם אסלים, שביצע פיגועי ירי ומטען וכן שליח את רוצחי החייל עידו ברוך ז״ל אשר נעצרו בשבוע שעבר ע״י כוחות הביטחון. שני מבוקשים נוספים שחוסלו הם פעיל ג׳יהאד אסלאמי מחמד עא פתאח אשר ביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צבא בשטחי יהודה ושומרון, ופעיל נוסף מראשי קבוצת הטרור 'גוב האריות' וליד דחיל אשר ביצע ירי לעבר כוחות צבא. בחיפוש שביצעו הכוחות במבנה בו שהו, נתפסו שני נשקים ותחמושת.