ירי רקטות בוצע הלילה (חמישי) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל בתגובה לחיסול המחבלים אתמול בשכם. מערכת כיפת ברזל יירטה חמישה שיגורים, שיגור נוסף נפל בשטח פתוח. בתגובה לירי תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון חמאס, הממוקם במרכז רצועת עזה. במקביל, הותקף מתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה, המשמש בין היתר לאחסון אמצעי לחימה ימיים של חמאס. סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מזכ"ל "הביטחוניסטים", התארח בתוכנית "קפאין" עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס למתיחות הביטחונית.

ירי מרצועת עזה: שש רקטות שוגרו לעבר העוטף, צה"ל תקף ברצועה

"התקיפות בעזה היו צפויות", אמר בוסקילה. "נוצרה משוואה כזאת שפעילות ביהודה ושומרון משפיעה על התגובה מתוך עזה, לכיוון ארגוני טרור המסונפים לחמאס או שהוא מתעלם מהירי שלהם. אם לא ניתן תגובה מספיק עוצמתית, אנחנו נמשיך ונראה את זה גם בפעמים הבאות כי זו שאלה של מחיר". 

לדבריו, "העוצמה נובעת מהירי שנורה לעבר צה"ל ולא מעוצמת המבצע. זהו היה עוד מבצע במהלך היום למעצר מבוקשים בשכם. התקבלה ידיעת זהב על שלושה מבוקשים מרוצחיו של חייל גבעתי עידו ברוך ז"ל. נכנסו לשם כוחות מיוחדים ובהם שב"כ וימ"מ ואיתרו את המבוקשים האלה במרכז שכם. מכיוון שהשטח רווי באמל"ח, מרגע שמתחיל המעצר, מתחיל ירי היקפי של חמושים".

מינץ טען כי נראה שזו ממש מלחמה או אינתיפאדה, ועל כך אמר בוסקילה: "לא חושב שאפשר לקרוא לזה אינתיפאדה, כי אינתיפאדה זו התקוממות עממית שמאפיינים אותה לכל אורך ורוחב יהודה ושומרון, שראינו אותם רק בטרום מבצע או במבצע 'חומת מגן' וזה בדיוק מאותה סיבה. באותה תקופה השטח היה מוצף באמל"ח. גם עכשיו השטח מוצף באמל"ח ואנחנו רואים ירי רב לעבר הכוחות".

הוא ציין כי "אינתיפאדה מאופיינת מהתקוממות עממית שכולם או רובם יוצאים ומשליכים אבנים או מבצעים ירי. ב'חומת מגן' היה קצת אחרת כי הרשות הפלסטינית הייתה זו שגם הייתה חלק מאד משמעותי והפנתה את הנשק לעבר צה"ל. פה אנחנו רואים עדיין התארגנויות מקומיות בעיקר בצפון השומרון. במצב הנוכחי צה"ל נאלץ להגיב כי כמות הנשק שנכנסה פנימה, הופכת את האזור הזה למאד נפיץ ומאפשר לחוליות לקום ולהתארגן ולייצר התרעות ולבצע פיגועים. לכן אנחנו נאלצים להגיב אל מול המצב הזה".

עוד סיפר, כי "במקרה הזה החוליה הזו הייתה בדרכה לבצע פיגוע נוסף בטווח הזה וצה"ל נאלץ להיכנס פנימה כדי לעצור אותה ולמנוע את הפיגוע שהיה אמור לצאת, וגם לבוא איתה חשבון על אותו פיגוע שבו נרצח החייל עידו ברוך ז"ל".

במענה לשאלה האם במצב הנוכחי אנחנו עומדים בנקודת זמן שעלולה להחמיר את ההסלמה גם בערים נוספות ולא רק בשכם השיב בוסקילה:
"חד משמעית כן. אני חושב שזה בעיקר בגלל התהליכים שהרשות הפלסטינית עוברת, תהליכים מאד מורכבים של קריסה. ברגע שהרשות תקרוס ולא יהיה שום מנגנון נוסף שיעצור אותה או יבלום אותה בערים היותר מתונות כמו יריחו או רמאללה, וכבר ראינו לאחרונה סימנים ביריחו, צה"ל יגיב וייאלץ לבלום את ארגוני הטרור שנמצאים בכל הערים וכל אחד מהם מנסה להוכיח את כוחו. צה"ל ינסה לבלום את האלימות לכל אורך יהודה ושומרון גם בכפרים וגם בערים. הוא  ינסה לייצב את המצב עד שהרשות תקום מחדש או שיקום מי שינהיג את הרשות ויצליח לרסן את הטרור, או שצה"ל ייאלץ להיכנס למבצעים נוספים ולטפל בטרור באותו אופן כפי שהיה ב'חומת מגן'".