ההסלמה ביהודה ושומרון נמשכת: ביום ראשון נרצחו הלל ויגל יניב ז"ל בפיגוע קטלני בחווארה, אתמול נרצח אלן גנלס ז"ל בפיגוע ירי בצפון ים המלח. 

פברואר השחור: בחודש אחד - 14 נרצחים בפיגועים
ראש אמ"ן לשעבר מזהיר: "דור המילניום הפלסטיני אלים יותר"

 ראש המטה ללוחמה בטרור לשעבר תא"ל במיל' יחיעם ששון שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס להסלמה: "אנחנו בהחלט רואים פה תהליך הסלמה רציני מאוד שהולכת וגוברת, ואני לא רואה סיבות טובות להיות אופטימיים. מדובר כאן במפגעים בודדים או חוליות בודדות, שלא קשורות לאף תשתית כבדה שבה צה"ל יודע לטפל היטב".

"עם זאת, הפיגועים של הצעירים הקיצוניים שאנו רואים - מתבצעים מבלי שיהיה כמעט רעש מודיעיני. מפיגועי אבנים, עברנו לדקירות ועכשיו אנו רואים בעיקר פיגועי ירי. המפגעים לא מפחדים לבצע פיגועים שמחייבים הקרבה, כולל ירי מטווח אפס. בסופו של דבר אנחנו לא צריכים לשכוח שאנו חיים במציאות של פיגועים לאורך כל השנים, ויש פה גל שאפשר לטפל בו באופן נכון", הוסיף.

בהמשך, הסביר: "מדברים כאן על כמות הפיגועים והנרצחים, אבל יש כאן גם עשרות ומאות פיגועים שמסוכלים על ידי כוחות הביטחון. חלק ידועים לציבור וחלקם לא, אבל כוחות הביטחון עושות לילות כימים בשטח על מנת לסכל פיגועים - בחלק מהזמן הם מצליחים".

על תפקודה של הממשלה בטיפול בטרור ועל גיבוי המהומות בחווארה לאחר הפיגוע, אמר: "מבלי לפגוע בהבנה הביטחונית של אף אחד, אני חושב שהגישה הזאת היא הרסנית ומסוכנת, שבפועל פוגעת ביסודות שלנו כמדינה וכמערכת ביטחון. אי אפשר לקחת את החוק לידיים - עצם הפעולה שהייתה בחווארה היא גורמת לנזק ארוך טווח למדינת ישראל". 

לסיכום, עוד הבהיר כי "אין ספק שתפקידו של צה"ל הוא ליצור הרתעה, אבל ההרתעה שלכאורה הושגה בפעולה בחווארה היא הרתעה של ארגון פשע - לא של מדינה. אסור לנו לחשוב שזו הדרך".