לוחמי צה״ל, שב"כ ומג"ב עצרו היום (רביעי) את המחבל החשוד בביצוע פיגוע הירי סמוך לים המלח ושלושה חשודים נוספים במעורבות בפיגוע, בו נרצח אלן גנלס ז"ל.

שרשרת אנושית בדרך להלוויתו של אילן גנלס ז"ל שנרצח בפיגוע בצפון ים המלח
אלן גנלס, אזרח אמריקאי בן 27, הוא הנרצח בפיגוע סמוך לים המלח
דודו של אלן גנלס שנרצח בפיגוע: "אסון כואב מאוד, תכנן להקים כאן משפחה"

הכוחות פעלו מוקדם במחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו ועל בסיס מידע מודיעיני מדויק של השב"כ  הם נכנסו  למחנה הפליטים וכיתרו את הבית בו שהו המחבלים. עם הגעתם, שניים מהם ניסו לברוח והלוחמים פתחו לעברם באש. 

הכוחות המשיכו בכיתור הבית ושני מחבלים נכנעו כשהם יוצאים מהבית. בפעילות נתפסו אמצעי לחימה, החשודים הועברו להמשך חקירת שב"כ.

כוחות צה''ל בפעילות ביריחו (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בפעילות ביריחו (צילום: דובר צה''ל)

שר הביטחון יואב גלנט צייץ בתגובה: "אני מברך את כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב על לכידתם של המחבלים הנתעבים שרצחו את אילן גנלס ז״ל בפיגוע בציר 90. ידע כל מחבל כי ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע אליו".

כזכור, גנלס, אזרח אמריקאי, נפצע באורח אנוש בפיגוע ופונה לבית החולים "הדסה הר הצופים" בירושלים תוך פעולות החייאה וכשהוא מחוסר הכרה, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בחשבון הטוויטר של אלן יש רק ציוץ אחד ששיתף: "אני חושב שתמיד יהיה מתח במזרח התיכון, כל עוד יש אנשים שרוצים לרצוח את היהודים, ויש יהודים שלא רוצים להירצח, ואף צד לא מוכן להתפשר".

זירת הפיגוע בצומת בית הערבה (צילום: דוברות המשטרה)

מאות מתושבי רעננה יצאו לתמוך במשפחתו של גנלס ז"ל, ותלמידות תיכון אמית רננים ברעננה יצרו שרשרת אנושית בדרך להלוויה כשבידיהן שלטי חיזוק ותמיכה למשפחה ובמשך שעה ארוכה עמדו ושרו לזכרו.  הבקשה הראשונה לבוא ולחזק את משפחתו של אילן הגיעה מהקהילה שלו בקונטיקט, ארה"ב. גם מאות מתלמידי אמית כפר בתיה הגיעו ללוויה לכבד את מי שנרצח כשבא לחיות בארצו.