פרסום ראשון: מסתמן כי הרמטכ"ל הרצי הלוי צפוי להיפגש מחר לשיחה ראשונה עם נציגי המילואים בטייסות וביחידות של חיל האוויר על ההתפתחויות האחרונות והחשש ממשבר בשירות המילואים בעקבות המחאה נגד המהפכה המשפטית. גורמים בצבא אישרו ל"מעריב" כי מחר יקיים הרמטכ"ל מפגש עם אנשי המילואים. יחד עם זאת, מצה"ל נמסר בתגובה כי "באשר למפגש עם אנשי המילואים של טייסת 69 - הפרסום אינו נכון. הרמטכ״ל עתיד כאמור להיפגש עם טייסים מטייסות שונות בחיל האוויר".

מחאת הטייסים בחיל האוויר צריכה להדיר שינה מעיני כולנו | בן כספית
הרמטכ"ל הזהיר את נתניהו וגלנט: "הסרבנות עלולה לפגוע בכשירות צה"ל"

שר הביטחון גלנט: ״המצב היום מחייב לדבר ומהר, כל קריאה לסרבנות פוגעת בצה"ל"

במקביל, מפקד חיל האוויר תומר בר שנמצא בקשר שוטף עם נציגי המילואים, יכנס היום פגישה נוספת עם הקצינים לשיחה וניסיון לבלום את המשבר. זאת, לאחר ש-37 טייסי קרב הודיעו אמש כי לא יתייצבו לאימון מילואים של הטייסת המובחרת 69.

גורמים המעורים בשיחות שנערכו עד כה בין בר לטייסים השונים, מתארים את השיחות האלו כמטלטלות. טייסים ותיקים עם דמעות, שטוענים כי העניין במחאתם אינו פוליטי. 

חלק מהטייסים אף טוענים כי הם "כבר עכשיו לא מרגישים מרוכזים לבצע את הטיסות", זאת לצד טענתם כי חקיקת הרפורמה תחשוף אותם באופן מסוכן לתביעות ולמעצרים כאשר ינחתו בחו"ל, בין השאר במסגרת עבודתם של חלק מהם כטייסים בחברת אל-על.

חלק גדול מהטייסים עמם קיים בר את השיחות העריכו אותו על כך מאוד, בעיקר על האופן הכנה והפתוח בו התנהל במהלכן. הוא ציין בפניהם כי הוא מבין את התחושה הקשה שבה הם נמצאים, אך ביקש כי לא יקבלו החלטות קיצונית. 

מדובר באירוע שהוא בבחינת קצה הקרחון של משבר האמון ותופעת הסרבנות כמחאה נגד הרפורמה והשיח על הסרבנים, באופן שעלול לפגוע באופן ממשי בכשירות המבצעית של צה"ל, כך לפי האזהרה החריגה שהעביר אמש הרמטכ"ל לרה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט. 

למעשה, מדובר בקבוצה של שבעה טייסים במילואים שאמורים להתייצב לאימון ביום רביעי הקרוב, אך החלטתם שלא להגיע נתמכת על ידי 37 מתוך 40 אנשי הטייסת בהחלטה קבוצתית משותפת של רוב מוחלט מאנשי הטייסת. אנשי המילואים הבהירו כי מלבד יום רביעי שבו יקימו את המפגש יתייצבו בשאר ימי השבוע כרגיל, כולל אימונים ופעילות מבצעית.