צה"ל הודיע כי הלילה (ראשון) ירו מספר חמושים לעבר כוח שהיה בעמדה צבאית סמוך לצומת ג'ית שבחטיבת שומרון. כוח מסיירת גולני, שביצע פעילות יזומה במרחב, הגיב בירי לעבר החמושים. שלושה חמושים נוטרלו במהלך חילופי האש וחמוש נוסף הסגיר עצמו ונעצר. בתוך כך, הפלסטינים דיווחו כי המחבלים שנהרגו הם ג'יהאד א-שאמי, עודיי א-שאמי ומוחמד א-דביק. קבוצת הטרור "גוב האריות" הצהירה כי כי מדובר בפעיליה.

במהלך פעילות ביטחונית בג'נין: מסתערבים חיסלו שלושה מחבלים

לאחר חילופי האש, הלוחמים החרימו שלושה רובים מסוג M-16, אקדח ומחסניות שהיו ברשות המחבלים. החשוד שנעצר הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

אמצעי הלחימה שהוחרמו מהמחבלים סמוך לצומת ג'ית שבשומרון (צילום: דובר צה''ל)
אמצעי הלחימה שהוחרמו מהמחבלים סמוך לצומת ג'ית שבשומרון (צילום: דובר צה''ל)

הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, סיפר ב-103FM: "היה שם למעשה סוג של מארב של סיירת גולני. ברגע שנפתחה אש לעבר העמדה, הצליחו לאתר את הנקודה המדויקת של המחבלים, פתחו לעברם באש. דווח שם על שלושה מחבלים שחוסלו, עוד אחד שהסגיר את עצמו. פה זה ממש פעולה שחיכתה למעשה, ערבה לאותם מחבלים. זו פעולה מוצלחת".

ביום חמישי חוסלו שלושה מחבלים בג׳בע סמוך לג'נין, לאחר שבמהלך פעילות של מסתערבי מג"ב איו"ש יחד עם פלוגת מג"ב וצה"ל בוצע ירי לעבר כוח של הימ"ס שנתקל בהם, אשר השיב באש והרג את שלושתם. המחבלים שהו ברכב והיו חמושים באקדחים וגם במטעני חבלה פעילים. 

תחילה, פעלו הכוחות למעצר מבוקשים שהיו מיועדים למעצר על רקע מספר פיגועי ירי, אולם במהלך הפעילות בוצע כאמור הירי לעבר מסתערבי מג"ב מרכבם של המבוקשים. מסתערבי מג"ב השיבו באש והרגו את שלושת החמושים שהיו ברכב, בהם שניים ממיועדי המעצר, אחמד פשאפשה וספיאן פאח'ורי, פעילי ג'יהאד אסלאמי צבאיים תושבי ג'בע וכן פעיל צבאי נוסף, נאיף מלאישה, שהשתחרר בחודש הקודם ממעצר.