כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה (רביעי) על תקיפה ישראלית בנמל התעופה בחלב שבצפון המדינה. הכתב והפרשן הצבאי של "מעריב" ושדרן 103FM טל לב רם שוחח עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM ומסר פרטים נוספים על התקיפה.

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה בנמל התעופה בחלב שבצפון המדינה

"תקיפה שוב בחלב, שוב שדה התעופה הבינלאומי, ממש כפי שהיה לפני שלושה שבועות", ציין לב רם. "השורה התחתונה היא שמעבר לתקיפת משלוח או דברים שקשורים שאיראן למעשה שולחת בעיקר לידי חיזבאללה, התקיפות הללו אם אכן ישראל עומדת מאחוריהן הן גם כדי להעביר מסר ולפגוע באותו שדה תעופה שהפך להיות מוקד מאוד ברור עבור האיראנים כדי להפיץ את הנשק ומשם לידי החיזבאללה".

בתגובה לאמירותיו טען משעל כי התקיפות נעשות לפי מודיעין, ולב רם חידד: "כן, ולפי אינטרסים, עד כמה זה חשוב. אני מניח שלא כל תזוזה של נשק בסוריה תוקפים, אבל כאשר המטרה נראית מספיק חשובה, אנחנו רואים את השגרה בעימות הזה שמתנהל בין ישראל, איראן וחיזבאללה על אדמת סוריה. פעם בשבוע עשרה ימים תקיפה".

בהמשך עדכן לב רם על פציעתם אתמול של שני חיילי צה"ל כתוצאה מפיצוץ מוקש במהלך פעילות מובלעת הנדסית שגרתית בגבול לבנון: "אתה מקבל את העדכון, ישר אתה קופץ, אולי יש פה משהו שקשור לפתיחתו של משהו, אבל מה שהתברר זה למעשה עבודה הנדסית במובלעת, מעב לגדר אבל בשטח של ישראל. מדי פעם נכנסים לאזורים האלו כדי להבטיח טווחי ראייה, שמחבלים בחסות השיחים לא יכולים להיכנס. עבודה של דחפור שעולה על המוקש".

עוד אמר, כי "מסיבה לא ברורה חיילים שהיו עם רכב אחר שם היו קרובים מדי לאותו אזור, כנראה מוקש שנסחף, וכאשר הם ירדו מהרכב אירע הפיצוץ. אנחנו יכולים לבשר על שיפור במצבו של החייל שנפצע קשה וכעת מצב פציעתו מוגדר בינוני, ויש חייל נוסף שפצע קל. האירוע צריך להיות מתוחקר, אבל פחות או יותר אלו הנתונים - אין חשש פה לאירוע מבצעי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm