ועדת החירום העליונה של האסירים הביטחוניים הודיע אמש על ביטול שביתת הרעב ההמונית שתוכננה לחודש הרמדאן. זאת, לאחר שטענתה הגיעה להסכמות עם שירות בתי הסוהר. בתוך כך, בכלי התקשורת הפלסטינים הצהירו כי "תנועת האסירים השיגה ניצחון חדש על הכיבוש הישראלי ועל השר בן גביר, שניסה להפעיל צעדי אלימות נגד האסירים".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חבר הלשכה המדינית של חמאס, זאהר ג'בארין, אמר כי "האסירים השיגו ניצחון שבו הרסו את יהירותו של הסוהר הישראלי, והוכיחו שוב שהם מסוגלים לעמוד באיתנות כדי למצות את זכויותיהם. אנו מצעידים לאסירים הגיבורים שלנו, ואנו מצדיעים לבני עמנו הפלסטיני, לסיעות ההתנגדות האמיצות ולאנשים החופשיים של העולם על כך שהם עומדים כמחסום מול הכיבוש. אנו מברכים את תנועת השבויים על הניצחון".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "סומך על נציבת שב״ס רב גונדר קטי פרי ואנשי הפיקוד שהבהירו לי בלילה שלא נערך שום הסכם עם המחבלים בבתי הכלא וכי מדיניותי מיושמת. 'מחיר ההפסד' - ששבס הבהיר לחמאס הוא המסר שביקשתי להעביר לכל מפקדי בתי הכלא, שאם תהיה שביתת רעב נדון בישום ועדת קעטבי ששוללת מהמחבלים את כל הזכויות כבר ברמדאן הנוכחי. מניח שהחמאס הבין את המסר ומלבד אסירים בודדים אין שביתת רעב בבתי הכלא".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

איתמר בן גביר בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
איתמר בן גביר בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, הפלגים הפלסטינים, ביניהם חמאס, פתח, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית, הכריזו השבוע בהצהרה המשותפת על שביתת הרעב שאמורה הייתה להתקיים תחת הסיסמה "חירות או מות קדושים", במטרה "לשאוף ולבלום את התוקפנות של השר איתמר בן גביר והנהלות בתי הכלא הישראלים". עוד נאמר בהצהרה כי "לאחר שישראל חשבה שהיא תוכל להפר את זכויותינו ואת הכבוד שלנו, ולאחר כל המאמצים שלא הצליחו לרסן את בן גביר ומכחיש קיומנו, סמוטריץ', החלטנו לפתוח בשביתת רעב כדי להשמיע את בכל העולם את הקריאה שלנו לחופש".

ביום ראשון האחרון פרסמה לשכת האסירים הביטחוניים הודעה מוקלטת לקראת שביתת הרעב, במהלכה קראו האסירים: "שחררו אותנו בעודנו בחיים, אנחנו על סף עימות שלא נראה עד כה". זאת, לאחר שהנהגת האסירים כבר הכריזה בחודש שעבר על צעדי מרי נוספים, ובהם שביתת הרעב. לפי הודעת ההנהגה, הצעדים הם תגובה כנגד הפעילות שנקט בן גביר כנגד האסירים, כמו סגירת מאפיות הפיתות.