ראש השב"כ רונן בר השתתף היום (ראשון) בטקס האזכרה לנשיא המדינה השישי חיים הרצוג, ונשא דברים. במהלך דבריו, התייחס לאיומים הביטחוניים הרבים המרחפים מעל ישראל: "אנחנו בעיצומה של תקופה בטחונית רגישה ומורכבת, היקף ההתראות לפיגועים הוא חסר תקדים. והשב״כ יחד עם שותפיו, בצה״ל, במוסד ובמשטרה. מסכלים יום יום ולילה לילה פיגועי טרור גם בזירות קרובות וגם זירות רחוקות".

קובי אוז תוקף את המחאה: "לא מבין מה עובר למפגינים בראש"
יעלון על עצירת החקיקה: "הציבור מבין שמנסים לעבוד עליו"

הוא התייחס לתקוותיהם של חלק מאויבי ישראל, כי יוכלו לנצל את המחלוקות הכבדות בחברה הישראלית: "לא הייתי ממליץ למי מאויבינו לבחון את הלכידות והנחישות של עם ישראל מול כל איום. צפוי למצוא מערכת ביטחון ישראלית מאוחדת ודרוכה אשר יודעת שהיא גם חליפת המגן של אזרחיה, וגם אגרוף ברזל עוצמתי שידע לפגוע בכל חורשי רעתנו". 

בר העלה את אותו הנושא, כאשר הזכיר את נשיא המדינה השישי: "הרצוג הראשון שעזב אומה שסועה ומפולגת באירלנד לא היה משער שהרצוג השני יצטרך להפוך כל אבן וכל פסקה לוודא שלא תפתח כזו גם בישראל. אני בטוח שאם היינו יכולים להתייעץ איתו היום ולשמוע את דעתו, הוא היה מוטרד מאוד מהשפה, מההדרה, מהפילוג, מהקלות הבלתי נתפסת של ההשמצה ברשת, קלות שעלולה להוביל לאסון שלא נצליח להתאושש ממנו. אני מעריך שעם כישוריו לעידוד הידברות וסבלנות היה עוזר לנו לנסות ולפתוח דלת חדשה גם במישור הזה".

עוד הוסיף כי "למרות כל מה שנכתב ונאמר לעם ישראל ״רב המשותף על השוני״ בהסתכלות על שירות הביטחון הכללי אני חושב שהוא היה שמח לדעת שהשירות עובד מזה 21 שנים תחת חוק שב״כ. אותו החוק הוא המאפשר לשב״כ להגן על אזרחי המדינה, על ביטחונם ועל זכויותיהם. לצד זאת מגביל ומרסן את הכוח אשר הפקידו האזרחים בידיהם".

"אבל מעבר לחוק הנשיא השישי היה מרגיש בטוח אם ידע שמאז הפרשה ההיא, שירות הביטחון הכללי עובד תחת סט ערכים ברור. מהווה את המצפן הארגוני והמחט שלו תמיד מצביעה לכיוון אחד. והמחט הזו גם עכשיו, לא תנוע שנתה אחת, לא ימינה ולא שמאלה", ציין.