זיהוי חריג בצפון: דובר צה"ל עדכן כי מסוקי ומטוסי קרב של צה"ל הוזנקו אתמול (ראשון) בעקבות כלי טיס בלתי מזוהה שככל הנראה חדר מכיוון סוריה לשטח ישראל. הכלי הופל בשטח פתוח ובאזור שגרה מלאה. 

פגיעה ביכולות המזל"טים של חיזבאללה: תיעוד נזקי התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה
דיווח בסוריה: חמישה אנשי צבא סורים נפצעו בתקיפה באזור חומס

צה"ל ציין כי הכלי שככל הנראה חדר באזור רמת הגולן היה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר, הופל בשטח פתוח ולא היווה סכנה בשום שלב. עוד נמסר כי לא הופעלה התרעה על פי המדיניות וכי פרטי האירוע בבדיקה. מועצת הגליל העליון עדכנה כי המטרה הופלה ואין כרגע משהו חריג בשמי הצפון פרט לפעילות צה"ל, באזור שגרה מלאה. כוחות צה"ל פועלים במרחב כדי לאסוף את הכלי.  

ההערכה המובילה היא שמדובר במעורבות איראנית כאשר ברקע רצף התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה. למרות שישראל לא לקחה אחריות על התקיפות, יש הערכות כי הן קשורות לתגובה על הפיגוע בצומת מגידו. 

בתוך כך וזמן קצר לאחר מכן, בתקשורת הערבית דווח על פיצוצים שנשמעו בשדה התעופה בדמשק. על פי חלק מהדיווחים, מדובר על מכונית תופת שהופעלה במקום. במהלך השבוע האחרון דווח מספר פעמים על אירועים מסוג זה. בין היתר, פורסמו דיווחים על תקיפה שאירעה ברביעי בלילה, בדרום עיר הבירה הסורית. 

כאמור, האירוע החריג מגיע לאחר רצף תקיפות יוצא דופן שיוחסו לישראל בסוריה בימים האחרונים. בצילומי לווין של חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) ניתן לראות כי אחד היעדים שהותקפו היה שדה התעופה של חיזבאללה באלדאבה, סוריה. לפי דוח המודיעין של ISI, ניכר כי מטרת התקיפה הייתה פגיעה ביכולות המזל"טים של החיזבאללה.