צה"ל התיר הבוקר (שני) לפרסום כי המל״ט שחדר אתמול מסוריה הופל באמצעות לוחמה אלקטרונית. כמו כן, צה"ל איתר את חלקי המל"ט והם נמצאים בידי חיל האוויר. גורם ביטחוני סיפר כי ניתן היה להפיל את המל"ט עוד קודם לכן בשטח הסורי מאחר וזוהה בשלב מוקדם. עם זאת, עקב השליטה וההערכה שניתן יהיה להפיל אותו מבלי שיגרם נזק בשטח ישראל הוחלט לעשות זאת וללמוד ממנו. חלקי הכלי יאספו וישלחו למעבדה ולטיפול גורמי המקצוע על מנת לתחקרם. בצה"ל סבורים כי כלי הטיס הוא ככל הנראה איראני.

כלי טיס שחדר מסוריה הופל ע"י חיל האוויר; דיווחים: פיצוצים נשמעו בדמשק

לאחר היירוט, כלי תקשורת סורים דיווחו על פיצוץ שאירע בנמל התעופה בדמשק. תחילה, נטען שמדובר בתקיפה ישראלית אולם דווח שמקור הפיצוץ הוא בכלל במטען שהתפוצץ במקום. כזכור, שרשרת האירועים מתרחשת לאחר שלוש תקיפות בשטח סוריה בארבעת הימים האחרונים, שכולן יוחסו האחרונה לחיל האוויר הישראלי.

התקיפה בגבול עיראק-סוריה. צילום: רשתות ערביות

גורם ביטחוני אמר שההערכה היא ששיגור המל"ט לשטח ישראל הוא תגובה לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה. האחרונה שבהן אירעה שלשום בלילה באזור מחוז חומס. לפי הסורים, חמישה חיילים נפצעו במהלכה ונגרם נזק.

גורמי מודיעין מערביים סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי בתקיפה נפגעו בסיסים אוויריים שבהם יש נוכחות של כוחות איראניים. בתקיפה הקודמת, נהרגו שני יועצים במשמרות המהפכה של איראן, וכתגובה - טהראן הבטיחה נקמה.