אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב, מתנדבים וכוחות מיוחדים יתפרסו בימי החג בירושלים, בעיר העתיקה ובסביבת הכותל והר הבית - כך הוחלט בתום הכנות והערכת מצב בהובלת מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן.

המשטרה תאבטח את הקהל הרב הצפוי להגיע לאתרים שונים בבירה, למרכזי הקניות, למקומות הקדושים ולמתחמי הבילוי. שוטרים ומתנדבים יכווינו את התנועה, ויבצעו פעולות אכיפה נגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה.

ההיערכות המבצעית במחוז ירושלים תתמקד במקומות הומי אדם, מקומות קדושים ומרכזי קניות ובילוי. השאיפה היא לאפשר פולחן דת בימי הפסח והרמדאן, החלים השנה באותו זמן, תוך שמירה על הביטחון והסדר. 

במהלך חול המועד וערב חג שני תיחסם כניסת כלי רכב לעיר העתיקה, כולל לכביש עוקף העיר העתיקה. ניתן יהיה להחנות כלי רכב פרטיים בחניוני "חנה וסע" בתשלום בגבעת התחמושת, בהר הרצל, בטדי, בחניון הלאום, בחניון בייט ובחניון שוק רמלה־לוד הסמוך למלחה. הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת. הציבור מתבקש להגיע לעיר העתיקה וסביבתה בתחבורה הציבורית.

במשטרה פונים לציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד 100 בכל אירוע חריג או הימצאות חפץ חשוד. "אנו קוראים לציבור לכבד את החגים ואת האחר, לחגוג, להתפלל, לטייל ולהישמע להוראות השוטרים", אומרים במשטרה. "מי שינצל את החגים לנהוג באלימות או להסית לאלימות - יטופל בכל הכלים שברשותנו".

במקביל נמשכת הפעילות הנמרצת של כוחות הביטחון לסיכול טרור. שלושה מבוקשים נעצרו במהלך הלילה הקודם על ידי לוחמי מג"ב, כוחות שב"כ וצה"ל בפעילות משולבת בשכם. הכוחות הגיעו אל יעד מדויק על סמך מידע מודיעיני שסיפק השב"כ ועצרו שני חשודים בסיוע למחבל שביצע את פיגוע הירי בחווארה ב־25 במרץ, שבו נפצעו שני לוחמים. במהלך הפעילות השיבו הלוחמים באש לעבר חמושים שירו לעברם וזוהו פגיעות. כמו כן הוחרמו ציוד צבאי, אקדח ותחמושת. הכוחות גם איתרו והחרימו בעיר את הרכב שממנו בוצע פיגוע ירי בחווארה ב־26 בפברואר השנה.במהלך הלילה עצרו הכוחות מבוקש החשוד במעורבות בטרור בכפר ואדי סימן שבחטיבת יהודה. הכוחות שבו מן העיר ללא נפגעים.

שוטרים בירושלים סיכלו שלשום ניסיון לפיגוע דקירה סמוך לשער שכם. תושבת רהט בשנות ה־30 לחייה שהגיעה למקום עוררה את חשדם והם הצליחו לעצור אותה לפני שהוציאה מספריים מתיקה כדי לנסות לדקור אותם. בית משפט השלום בעיר האריך אתמול את מעצרה בשבעה ימים.

בזירה המדינית נועד עבדאללה מלך ירדן בעמאן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם מנהיגים דתיים מוסלמים ונוצרים מירושלים, והביע באוזניהם את מחויבותו לשמר את המקומות הקדושים בירושלים. "ירדן תמיד תהיה איתכם", אמר. "מחובתו של כל מוסלמי להתנגד להסלמה שיזמה ישראל במקומות הקדושים בירושלים". מלך ירדן הדגיש את מחויבותו "לשמור על השלום ועל השלווה במתחם מסגד אל־אקצא". הוא הדגיש את ה"נחיצות לשים קץ לעקירתם של הנוצרים ולמתקפות החוזרות נגד הכנסיות, אנשי הדת והרכוש הנוצרי בירושלים". עבדאללה גם קרא לקהילה הבינלאומית "להביע את עמדתה נגד ההצהרות הגזעניות שהשמיעו לאחרונה מנהיגים ישראלים מסוימים".